دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

Disk Fragmentation چیست؟

وقتی فایلی را در ویندوز ذخیره می کنید ویندوز سعی می کند این فایل را در اولین محل خالی که پیدا می کند ذخیره کند. یعنی وقتی یک فایل را در ویندوز پاک می کنید یا اصطلاحاً آن را Delete می کنید یک جای خالی در بین فایلهای دیگر باقی می ماند حال فرض کنید یک برنامه حجیم را بخواهید نصب کنید. در این حالت ابتدا  فضا های خالی را که در نتیجه پاک شدن فایلهای دیگر بوجود آمده است پر می شود. بنابراین برنامه ای که نصب کرده اید در چندین فسمت متفاوت از هارد دیسک ذخیره شده است اکنون خود حدس بزنید که سیستم شما برای اجرای برنامه چه مکافاتی باید تحمل کند این وضعیت می تواند تا 200 درصد سیستم شما را کند نماید.

 

حل مشکل

ویندوز برای حل این مشکل یک نرم افزار به نام Disk defragmenter  دارد که در هر ویندوزی قابل دسترسی است. مایکروسافت توصیه کرده است که هر چند وقت یکبار از این برنامه برای مرتب کردن هارد دیسک خود استفاده کنید ولی این عمل بار زیادی را به هارد دیسک وارد می کند و برای طول عمر بیشتر هارد دیسک بهتر است در این کار زیاده روی نکنید. اگر ویندوز را تازه نصب کرده اید و از اشخاصی نیستید که مرتباً برنامه های مختلف را نصب می کنند و سپس آن را پاک می کنند پاید تا دو ماه یا حتی بیشتر احتیاج به این عمل حداقل برای پارتیشنی که ویندوز در آن نصب شده است ندارید. البته کند شدن ویندوز اگر از ویروسها یا حتی آنتی ویروس یا مشکلات رجیستری نباشد بهترین راهنما برای شماست.

آیا نرم افزار دیگری هم وجود دارد؟

البته برنامه های دیگری وجود دارند که سریعتر این کار را انجام می دهند ولی معمولاً مجانی نیستند و باید آنرا خریداری کنید یکی از این برنامه ها Norton Speed Disk است که قسمتی از برنامه Norton System Work است و آنرا از سایت Symantec  میتوانید دانلود کنید. یک برنامه دیگر Disk Keeper است که توسط کمپانی Executer Software عرضه شده است. هر دوی این برنامه ها سریعتر از برنامه استاندارد ویندوز عمل می کنند که Disk Keeper سریعترین است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد