دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

چگونه فرد ناشناسی که به ما ایمیل داده است را شناسایی کنیم؟

گاهی ایمیل‌هایی به ما می‌رسد که فرستنده آن را نمی‌شناسیم؛ یعنی فرد ناشناسی، به هر طریق، آدرس ایمیل ما را پیدا کرده و با ما تماس گرفته است. قبل از اینکه به این گونه ایمیل‌ها جواب بدهیم، می‌توانیم ظرف چند دقیقه تحقیقات کوچکی انجام دهیم و اندکی اطلاعات درباره‌ی این ناشناس پیدا کنیم تا بهتر بتوانیم به ایمیل او پاسخ بدهیم (یا ندهیم).

قطعاً اولین راهی که به ذهن همه‌ی ما می‌رسد آن است که از خود او بپرسیم که کیست. البته این کار باعث می‌شود اطلاعات بیشتری از خودمان در اختیار این فرد ناشناس بگذاریم که شاید (بسته به محتوای پیام این فرد ناشناس) چندان کار معقولی نباشد. اما غیر از این روش، چه روش‌های دیگری وجود دارد؟

روش اول: جستجوی ایمیل فرستنده در موتور جستجوی گوگل

جستجوی ایمیل فرستنده در گوگل می‌تواند ما را به وب‌سایت یا وبلاگ این شخص یا انجمن‌هایی که او در آنها پیام می‌گذارد برساند

روش دوم: جستجوی ایمیل فرستنده در فیس‌بوک (Facebook)

فیس‌بوک تعداد زیادی کاربر در سراسر جهان دارد و احتمال اینکه فرد ناشناس ما هم عضو فیس‌بوک باشد زیاد است. فیس‌بوک بر خلاف شبکه‌های اجتماعی دیگر، اجازه‌ی جستجوی ایمیل اعضای خود را به همه می‌دهد. کافی است به صفحه‌ی جستجو در فیس‌بوک رفته و ایمیل فرستنده را در آنجا جستجو کنید.

اگر شخص مورد نظر در فیس‌بوک عضو باشد، عکس و نام واقعی او و (در صورتی که تنظیمات امنیتی خود را به خوبی انجام نداده باشد) اطلاعات بیشتری نظیر جنسیت، محل کار، محل تحصیل، اسامی دوستان و… را نیز مشاهده خواهید کرد.

اگر این اطلاعات هم هنوز برایتان کافی نیست، می‌توانید عکس او را روی کامپیوتر خود ذخیره کرده و با استفاده از موتور جستجوی معکوس تصاویر (که در مطلبی با عنوان «موتور جستجوی معکوس تصاویر» راجع به آن صحبت کردیم) به جستجوی عکس او بپردازید تا سایت‌های دیگری که این فرد از عکس خود در آنها استفاده کرده است را کشف کنید و اطلاعات بیشتری راجع به او به دست آورید.

روش سوم: جستجوی یکجا در بیش از ۳۴۰ شبکه‌ی اجتماعی دیگر

همانطور که در روش دوم گفتیم، اکثر شبکه‌های اجتماعی (به غیر از فیس‌بوک)، اجازه‌ی جستجوی ایمیل اشخاص را نمی‌دهند. اما خیلی از افراد، نام کاربری ایمیل خود را بعنوان نام کاربری در سایت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌دهند. بنابراین اگر آدرس فرد ناشناس ما tafreevar@xyz.com باشد، می‌توانیم امیدوار باشیم که او نام کاربری tafreevar را در شبکه‌های اجتماعی مختلف برای خود برگزیده باشد. البته این یک احتمال است ولی اگر می‌شد این نام کاربری را در شبکه‌های اجتماعی مختلف جستجو کرد شاید به اطلاعات بیشتری هم می‌رسیدیم.
شبکه‌های اجتماعی زیادی وجود دارند و جستجو در تک‌تک آنها زمان زیادی را می‌طلبد ولی سرویسی به نام Knowem وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن، هر نام کاربری دلخواهی را در بیش از ۳۴۰ شبکه‌ی اجتماعی جستجو نمایید.

کافی است نام کاربری فرد ناشناس را در جعبه متنی مربوطه وارد کرده و Enter را بزنید و مدتی صبر کنید. با این کار به صفحه‌ی جدیدی خواهید رفت که بیش از ۳۴۰ شبکه اجتماعی در آن فهرست شده‌اند و جلوی هر یک از این شبکه‌ها، یا کلمه‌ی Available آمده است که نشان می‌دهد نام کاربری مربوطه در آن شبکه وجود ندارد و یا کلمه‌ی Available به صورت خط‌خورده نمایش داده می‌شود که نشان می‌دهد شخص مربوطه در آن شبکه عضو است. البته باید مقداری صبر کنید تا تمامی شبکه‌ها جستجو شده و نمایش داده شوند.
حالا می‌توانید به سایت شبکه‌ی اجتماعی مربوطه رفته و صفحه‌ی مربوط به آن شخص را پیدا کرده و اطلاعاتی که او راجع به خود در آنجا قرار داده است را مشاهده نمایید (که البته بستگی به تنظیمات امنیتی شبکه اجتماعی مربوطه دارد).

سرویس دیگری به نام UD هم هست که کار مشابهی انجام می‌دهد. برتری آن به Knowem در آن است که اجازه‌ی کلیک مستقیم بر روی حساب شخص یافته‌شده در شبکه‌ی اجتماعی مربوطه را هم می‌دهد. البته تعداد شبکه‌های اجتماعی تحت پوشش این سایت خیلی کمتر از Knowem می‌باشد.

روش چهارم: سرویس‌های جستجوی اشخاص

سرویس‌های جستجوی اشخاص از قبیل Pipl یا Spokeo، ایمیل شخص مورد نظر را از شما دریافت کرده و با جستجو در پایگاه اطلاعاتی خود، سایر اطلاعات شخص مورد نظر را در صورت وجود برای شما نمایش می‌دهند. این سرویس‌ها پایگاه اطلاعاتی بزرگی داشته و حتی شبکه‌های اجتماعی را نیز مورد جستجو قرار می‌دهند.

نتیجه‌گیری بسیار مهم (حتماً تا آخر بخوانید):
۱- اگر بعنوان فردی ناشناس به کسی ایمیل می‌دهید، خود را معرفی کنید تا گیرنده مجبور نشود تمام اطلاعات شخصی و غیرشخصی شما را از دل اینترنت بیرون بکشد.
۲- اگر ناچارید ایمیل ناشناس بدهید، از سرویس‌های ایمیل موقت استفاده کنید  ).
۳- اگر می‌خواهید روش‌های بالا روی شما پیاده نشود، اکیداً توصیه می‌کنم تنظیمات مربوط به حریم شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی که عضو آنها هستید و بویژه فیس‌بوک را به درستی تنظیم کنید
۴- ایمیل شما کلید دسترسی افراد به شماست. آن را به افرادی که نمی‌شناسید ندهید. اگر دادید، تمام یا بخش بزرگی از اطلاعات شخصی خود را به او داده‌اید. اگر ناچارید ایمیل خود را به غریبه‌ها بدهید، از سرویس‌های ایمیل موقت استفاده کنید

۵- تفریح‌وار دوست و آشنای شماست و ایمیل شما را در اختیار اشخاص ثالث قرار نمی‌ده

لینک منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد