دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

ویژگیهای منحصر به فرد گوشت شترمرغ

شترمرغ جزء پرندگان است اما پرواز نمی کند. به عنوان عضوی از خانواده پرندگان و به عنوان ‌Ratite نامیده می شود. پرورش شترمرغ صنعت جدیدی است که در سالهای اخیر در جهان رو به توسعه می باشد. عمر آن حدود 60 ـ 50 سال و محل زندگی آن آفریقا می باشد، لذا آب و هوای گرم و خشک را به خوبی تحمل می کند ولی در سایر اقلیم ها از سرد تا گرم نیز می تواند زندگی کند.
تیپهای مطرح شترمرغ در جهان سیاه آفریقائی (African Black) ، گردن آبی(Blue Neck) و گردن قرمز (Red Neck) می باشند.سیاه آفریقائی هیبرید تولید شده از گونه های گردن آبی و گردن قرمز است. شترمرغ گردن قرمز از آفریقای شرقی (تانزانیا و کنیا) می باشد.
شترمرغ گردن آبی یکی از 3 گونه بومی در آفریقای شمالی، غربی و جنوبی است. سیاه آفریقائی کوتاهتر، کوچکتر و پرهای سیاهتری نسبت به دیگر گونه ها دارد. نرهای گردن آبی پوست گردن آبی ـ خاکستری دارند و تنها در فصل جفتگیری روی پاها قرمز رنگ می شود. شترمرغها از لحاظ جنس بین 2 تا 3 سالگی بالغ می شوند. ماده ها نسبت به نرها سریعتر بالغ می شوند.
پرورش شترمرغ با توسعه در جهان در ایران نیز در سالهای اخیر رو به توسعه یافته است و تیپهای گردن سیاه و گردن آبی وارد ایران شده است. فرآورده های شترمرغ دارای ارزش اقتصادی بالائی می باشد.
گوشت شترمرغ یکی از فرآورده های شترمرغ می باشد که دارای مزیتهای بسیاری نسبت به گوشت دامهای دیگر می باشد و از آنجا که اکثر مردم در رژیم غذائی خود به دنبال جایگزین غذائی سالمتر هستند، این گوشت در آینده می تواند جایگزین مناسبی برای این منظور باشد، به طوری که گوشت شترمرغ به عنوان گوشت قرمز برتر و گوشت قرن بیست و یکم معرفی شده است.

میزان چربی گوشت شترمرغ 2 ـ 1 درصد می باشد و فراتر از مقدار آن میزان هر یک از 3 نوع چربی اسیدهای چرب اشباع، اسیدهای چرب غیر اشباع یک ظرفیتی و چند ظرفیتی دارای نسبت ایده ال 3/1 است. میزان اسید لینولئیک که بدن انسان قادر به ساخت آن نمی باشد ولی برای متابولیسم بسیار ضروری می باشد در گوشت شترمرغ خیلی بالا است. در عین حال که میزان کلسترول گوشت شترمرغ نسبت به گوشت دامهای دیگر پائین می باشد متوسط HDL (کلسترول خوب) در این گوشت خیلی بالا است (62 ـ 60 درصد). میزان L - کارنیتین آن در بین تمام حیوانات اهلی بالاترین است و میزان کراتین آن که متابولیسم انرژیتیک قلب را بهبود می بخشد نیز خیلی بالا است. مقدار آهن آن 7/3 میلیگرم در هر 100 گرم است که در میان گوشت سایر دامها بالاترین مقدار است. بعلاوه گوشت شترمرغ میزان بالائی از عناصر کم نیاز مانند روی و منیزیم را دارد. این گوشت نیاز بدن به ویتامین نیاسین (PP) را تأمین کرده و نسبت به سایر گوشتها مقادیر بیشتری ویتامین های A و C (دیگر گوشتها فاقد آن هستند)، علاوه بر ویتامینهای B1 و B2 تأمین می نماید. این گوشت بهترین و مؤثرترین مراقبت در برابر کلسترول بدن بوده و نیز برای افراد مبتلا به فشار خون بالا به دلیل میزان بسیار کم سدیم ایده آل است. گوشت شترمرغ اگرچه رنگ قرمز و طعم نزدیک به گوشت گاو را دارد ولی تردی گوشت مرغ را به علت کوتاه بودن فیبرهای آن دارد، ضمن اینکه مشکل بیماری جنون گاوی را ندارد. گوشت شترمرغ از هر گوشت دیگری قابل هضم تر است، زیرا به علت تردی زودپز بوده و به خاطر طعم خوشمزه ویژه اش نیاز به سس یا چاشنی اضافی ندارد

 ارسال شده توسط : محمد

منبع آسان دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد