دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

راهنمای حفاظت از امنیت کسب و کار آنلاین، هنگام کار با سیستم خانگ

سطح بندی مطلب: 
مقدماتی

با  رعایت و کنترل موارد ذکر شده در این مقاله، به راحتی کامپیوترتان را در براربر اسپم، ویروس، اسپای ور و دیگر انواع بد افزارها محافظت خواهید کرد. این لیست که توسط شرکت مایکروسافت و برای سیستم عامل ویندوز ارائه شده است، برای همه انواع کامپیوترهای خانگی و شغلی کاربرد دارد. بخصوص کامپیوترهایی که با آنها از خانه به انجام کارهای اداری و شغلی می پردازید.

همیشه از یک دیواره آتش (فایروال) برای استفاده از اینترنت استفاده کنید.
 فایروال کمک می کند تا هکرها، ویروس ها یا کرم ها قبل از آنکه بتوانند از طریق اینترنت به کامپیوتر خانگی شما نفوذ کنند، توسط ابزارهای امنیتی فایروال غربال شده و نتوانند به اطلاعات شما دست یابند.
در صورت استفاده از ویندوز 7، ویستا یا ویندوز ایکس پی سرویس پک 2 (SP2) یا 3،  ویندوزتان از  یک فایروال روی خود برخوردار است که به طور پیش فرض فعال است.

نرم افزارهای خود را بروز رسانی کنید.
به روز رسانی نرم افزارها به طور منظم می تواند نقش تعیین کننده ای در حفظ کامپیوتر یا شبکه  خانگی در بالاترین سطح امنیتی ممکن داشته باشد

با بروز رسانی هایی که شرکت مایکروسافت به صورت متناوب منتشر می کند (با نام کلی Microsoft Update)، شما می توانید مهم ترین وصله های  امنیتی برای نرم افزارهای تولیدی این شرکت اعم از ویندوز و بسته مایکروسافت آفیس از جمله مایکروسافت ورد ، اکسل و پاورپوینت را دانلود و نصب نمایید.



از نرم افزار آنتی ویروس استفاده کنید.
ویروس های کامپیوتری می توانند اثرات مخربی روی کسب و کار آنلاین شما شما داشته باشند. آنها می توانند سبب کم شدن سرعت کار، نابودی اسناد مهم و دیگر گرفتاری های دیگری گردند.
شما می توانید به حفاظت از رایانه خانگی خود با استفاده از نرم افزار های آنتی ویروس مانند ویندوز لایو OneCare و با رعایت به روز نگه داشتن آن کمک زیادی کنید. البته اگر به دنبال برنامه های آنتی ویروس رایگان می گردید، سری به این مطلب بزنید:



از نرم افزار های ضد جاسوسی استفاده کنید.
جاسوس افزارها (Spyware) می توانند اطلاعات با ارزشی را از کامپیوتر شما سرقت کرده ، یا کنترل مرورگر اینترنتی شما را بدست گرفته و یا در کار عادی شما  با ارسال مقادیر زیادی ایمیل های تبلیغاتی اختلال به وجود آورند.
ویندوز دیفندر (Windows Defender) ، جدیدترین نسخه از نرم افزار ضد جاسوسی مایکروسافت است، که از ویژگی های امنیتی برخط (real-time) برای کمک به شما در شناسایی و حذف نرم افزارهای جاسوسی و سایر برنامه های ناخواسته استفاده می کند. ویندوز دیفندر  نخستین بار همراه با ویندوز ویستا ارائه شد. در صورت استفاده از ویندوز ایکس پی  SP2 ، شما می توانید بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای و به صورت رایگان ویندوز دیفندر را دانلود و نصب کنید.

مراقب پست های الکترونیک و پیام رسان های فوری (مسنجر) باشید.
حتی اگر پیامی دریافت کردید که به ظاهر از طرف شخصی است که او را می شناسید، فایلی که به پست الکترونیک یا پیام فوری ضمیمه شده، می تواند حاوی ویروس باشد. بنابراین حتما با فرستنده ایمیل  از راه دیگری جز ایمیل تماس گرفته تا بیشتر اطمینان حاصل کنید که فایل پیوست عاری از آلودگی است.
همچنین ، هرگز اطلاعات شخصی یا مالی خود را در پاسخ به ایمیلهایی که چنین درخواستی دارند، افشا نکنید. مهم نیست فرستنده ظاهری آن چه کسی باشد، زیرا ممکن است رایانه خانگی شما مورد هدف  فیشینگ (phishing scam) قرار گرفته باشد.



از اطلاعات کامپیوتر خود پشتیبان بگیرید.
به یاد داشته باشید یک برنامه پشتیبان گیری از اطلاعات حساس رایانه خود راه اندازی و به طور منظم آن را اجرا کنید، به طوری که هرگز نگران از دست دادن فایل های مهم خود نباشید.

از رمزهای عبور قوی استفاده کرده و آنها  را مرتبا تغییر دهید.
 رمزعبور قوی به شما امنیت بهتری در مقابل نفوذ هکرها و سارقان اطلاعات خواهد داد.
برای آموختن نکاتی در زمینه ایجاد رمزهای عبور قوی و با امنیت بالا، که بتوانید  انها را همواره به یاد داشته باشید، این مقاله را بخوانید:


به کودکان اجازه ندهید که بدون نظارت شما با کامپیوتری که برای کسب و کار استفاده می کنید، کار کنند.
در حالت مطلوب، به هیچ وجه نباید اجازه دهید فرزندانتان به رایانه خانگی کسب و کار شما دست زده و از آن برای کارهای معمول خود استفاده کنند. اما اگر در خانه تنها یک کامپیوتر دارید و این رایانه قرار است هم نیازهای شما در کسب و کار را برآورده کند و هم جوابگوی دیگر اعضای خانواده باشد، حتما بر نحوه استفاده فرزندان از رایانه خود هر زمان که نیاز به استفاده از کامپیوتر داشتند نظارت کنید.
همچنین به کودکان بزرگتر بیاموزید که هر برنامه ای را دانلود نکنند یا بدون اجازه شما پیوست های ایمیل ها را باز نکنند، چرا که ممکن است این پیوست ها حاوی نرم افزارهای جاسوسی و ویروسی باشند. 

 

منبع:نگهبان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد