دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

معرفی 50 ویروس مرگبار تاریخ کامپیوتر - بخش سوم

این اتفاق ممکن است برای هر کسی رخ داده باشد. شاید ناخواسته به وب سایتی مشکوک به آلودگی های بدافزاری وارد شده، و یا یک ایمیل مشکوک را بدون خواندن دقیق باز کرده ایم، و بنگ...کامپیوتر ما توسط یک ویروس کامپیوتری مخرب مورد تاخت و تاز قرار گرفته و دردسرهای بعدی. از سال 1981 ، هنگامی که برای اولین بار گزارش شد ویروسی کامپیوتری با سو استفاده از سهل انگاری های امنیتی شبکه، در سراسر جهان منتشر شده، تا کنون میلیون ها نفر از کاربران کامپیوتر قربانی اسب های تروا، کرم های کامپیوتری، و ویروس ها و دیگر بدافزارها گردیده اند. برای مقابله با این مسئله یک صنعت کامل به نام سازندگان آنتی ویروس ها برای دفاع از کاربران به وجود آمد و توسعه یافت. اما آنچه امروز مشاهده می کنیم این است که بزرگان این صنعت مانند سیمانتک و نورتون هم نمی تواند با محصولات خود همیشه امنیت ۱۰۰ درصد را تضمین کنند. کد نویسان روز به روز باهوش تر شده و با تاکتیک هایی جدید تر- آسیب پذیری ها در فایل های مایکروسافت آفیس ، وب سایت های دولتی ، و حتی کامپیوترهای مکینتاش که مردم تصور می کردند غیرقابل نفوذند را هدف قرار داده اند. کافی است نگاهی به این تاریخ ۳۰ ساله بیاندازید تا متوجه شوید جهان ویروس های رایانه ای چه دنیای بی رحمی است. در این مجموعه مقاله نگاهی به گذشته داریم و لیستی ۵۰ تایی از خطرناک ترین ویروس هایی که تا کنون به رایانه های سراسر جهان آسیب می رساند را شرح داده ایم. پیام این مقاله روشن است: سهل انگاری در استفاده از فناوری، خیر، حفاظت و جدی گرفتن امنیت در کار با فناوری، بله.

۱۹- Bandook
منبع احتمالی انتشار: نامعلوم
سال انتشار: ۲۰۰۵

19-bandook.jpg

‏Bandook یک تروجان «در پشتی» بود که ویندوز 2000، ایکس پی، 2003 و ویستا را تحت تاثیر قرار می داد. این تروجان فایروال ویندوز را دور می زد و دسترسی از راه دور مهاجم را به سیستم شما فراهم می کرد. رفتار این تروجان مشابه پسر عموی خود، Beast Trojan بود.

۱۸- Beast Trojan
منبع احتمالی انتشار: دلفی
سال انتشار: ۲۰۰۲

18-beast.jpg

این کرم مبتنی بر ویندوز به شخص مهاجم کنترل کاملی بر روی کامپیوتر آلوده می داد، از جمله دسترسی به تمام فایل ها با توانایی آپلود، دانلود، اجرا یا حذف فایلها.

 

۱۷- Benjamin
منبع احتمالی انتشار: ایالات متحده آمریکا
سال انتشار: ۲۰۰۲

17-benjamin.jpg

ویروس « بنجامین » کامپیوترها را از طریق برنامه به اشتراک گذاری فایل Kazaa آلوده می نمود. ویروس به عنوان آهنگی محبوب به منظور فریب کاربران برای دانلود آن معرفی می شد. هنگامی که این ویروس یک بار روی سیستم اجرا می شد، اتصال به اینترنت رایانه میزبان را مسدود و تمام ظرفیت هارد دیسک را پر می کرد.

 

‏۱۶- CIH aka Chernobyl
منبع احتمالی انتشار: تایوان
سال انتشار: ۱۹۹۸

16-cih.jpg

ویروس «چرنوبیل» باعث آسیب ۸۰ میلیون دلاری به رایانه ها شد. این ویروس رایانه های مجهز به ویندوز 95، 98 و ME را آلوده کرده و می توانست روی فایل های هارد دیسک رونویسی کرده یا از بوت شدن سیستم جلوگیری کند. نام آن برگرفته از یک فاجعه بود: ویروس در همان روزی منتشر شد که سال ها قبل از آن انفجار راکتور هسته ای چرنوبیل در شوروی رخ داد.

 

‏۱۵- Explorer.zip
منبع احتمالی انتشار: ایالات متحده آمریکا
سال انتشار: ۱۹۹۹

15-explorer.zip_.jpg

این کرم به قربانیان با حذف فایل های ورد، اکسل و پاورپوینت خسارت دردآوری وارد می کرد. کرم در عین حال روش هوشمندانه ای برای گسترش خود در سراسر وب داشت: Explorer.zip در متن ایمیل ها جستجو کرده و به طور خودکار جواب دارای فایل پیوست آلوده به کرم را در پاسخ به آنها با استفاده از تیتر اصلی ارسال می کرد.

‏۱۴- SoBig
منبع احتمالی انتشار: ایالات متحده آمریکا
سال انتشار: ۲۰۰۳

14-sobig.jpg

‏SoBig میلیون ها کامپیوتر تحت ویندوز را آلوده کرد. این بدافزار ایمیل هایی به مخاطبین رایانه آلوده شده با عناوینی مانند "پاسخ: برنامه کاربردی درخواستی شما" و "متشکرم" ارسال شده و حاوی متنی بود که گیرنده نامه را به لینک "برای دریافت جزئیات پیوست را بازدید کنید،" هدایت می کرد، که چیزی نبود جز مواجهه با عذاب گرفتاری به بدافزار جدید. هنگامی که با SoBig آلوده می شدید، شما یک فرستنده اسپم به دوستان خود بودید.

 

‏۱۳- Stuxnet
منبع احتمالی انتشار: ایران
سال انتشار: ۲۰۱۰

13-stuxnetworm-w400.jpg

کرم «استاکس نت»در میان کارشناسان سبب ایجاد وحشت شد، چرا که ظاهرا توانایی از کار انداختن تاسیسات صنعتی و هسته ای را داشت. شاید بتوان آن را اولین بدافزار با قابلیت تخریب سخت افزاری خارج از کامپیوتر نامید. در همین زمینه کارشناسان امنیت سایبر در مورد یک مسابقه تسلیحاتی جدید هشدار داند. به نظر می رسد که هدف استاکس نت ایران بوده است.

‏۱۲- Magistr
منبع احتمالی انتشار: ایالات متحده آمریکا
سال انتشار: ۲۰۰۱

12-magistr.jpg

کرم Magistr قوی و مخرب بود. این کرم، فایل های ذخیره شده روی هارد دیسک های آلوده را با فایل های خود بازنویسی کرده و سبب نابودی اطلاعات به این شیوه شده و سبب کرش سیستم می گردید. همچنین Magistr در برابر آنتی ویروس ها مقاوم بود و بسیاری تلاش های معمول برای حذف آن را مسدود کرده و بی اثر می نمود.

۱۱- Sasser
منبع احتمالی انتشار: آلمان
سال انتشار: ۲۰۰۴

11-sasser.jpg

«ساسر» توسط سوئن جاشن ایجاد شد که شهرت خود را از برنامه نویسی ویروس Netsky که در در ادامه بدان اشاره می شود بدست آورده بود، با این تفاوت که ساسر دست پخت هکر برای انجام ماموریتی بزرگ و ویرانگر بود. چرا که برآوردها نشان می داد بر اثر این بدافزار ۱۸ میلیون دلار آسیب به صنعت رایانه وارد گردید. آلودگی سبب خساراتی منجمله خاموشی ارتباطات ماهواره ای خبرگزاری های فرانسه و لغو پروازهای Delta Airlines شد و این تنها بخشی از اثرات ویرانگر این بدافزار بود.

 

‏۱۰- Mariposa
منبع احتمالی انتشار: اسپانیا
سال انتشار: ۲۰۱۰

10-mariposa.jpeg.jpg

این ویروس یک botnet یا شبکه ای از سیستم های آلوده شده بود که در بیش از ۱۹۰ کشور گسترش یافته و ۱۲.۷ میلیون رایانه را آلوده کرد. مقامات پلیس که موفق به شکست حلقه آلودگی شدند، اعتقاد دارند این آلودگی ها از اسپانیا نشات گرفته است و هدف آن سرقت شماره کارت اعتباری و اطلاعات بانکی قربانیان بوده است.

‏۹- Klez
منبع احتمالی انتشار: روسیه
سال انتشار: ۲۰۰۲

9-klez.jpg

‏Klez رکوردی را که پیش از این در اختیار SirCam بود، شکست و تبدیل به گسترده ترین کرم تا آن زمان در تاریخ رایانه شد. رفتار کرم شبیه کرم قدیمی تر بود، یعنی بازنویسی فایل ها با فایل های آلوده که حجمشان صفر بود. علاوه بر این، Klez تلاش به غیر فعال کردن برنامه آنتی ویروس به منظور زنده نگه داشتن خود می نمود.

‏۸- SQL Slammer
منبع احتمالی انتشار: بریتانیا
سال انتشار: ۲۰۰۳

8-sql-slammer.jpg

بدافزار SQL Slammer سرور ها را هدف قرار داده، و آنها را با قطعات کوچکی از کد که به آدرس های IP تصادفی فرستاده می شد، بمباران می کرد. سرورهای گرفتار شده با ترافیک مصنوعی یا کند شده و سرعت ارائه خدمات به کلاینت های آنها پایین می آمد، یا به کلی از ارائه سرویس ناتوان می گشتند. بخشی از قربانیان مهم شامل سرورهای بانک مرکزی امریکا، خطوط هوایی «قاره ای» (Continental) و شهر سیاتل بود. کرم به طرز حیرت آوری سریع عمل کرده و تنها در عرض ۱۰ دقیقه به ۹۰ درصد از تمام سیستم های آسیب پذیر ممکن گسترش یافت (بیش از ۷۵ هزار کامپیوتر).

 

‏۷- Code Red
منبع احتمالی انتشار: ایالات متحده آمریکا
سال انتشار : ۲۰۰۱

7-code-red.jpg

این کرم که خطرناک ترین آلودگی ممکن در زمان خود محسوب می شد، با آلوده کردن رایانه های متعدد و متحد کردن آنها در حمله علیه وب سایت کاخ سفید برای خود نامی هراس انگیز دست و پا کرد. کرم نیازی به فایل اجرایی آلوده نداشت، و از طریق صدها هزار شبکه، که عمدتا متعلق به شرکت ها بود گسترش یافت.

 

‏۶- Storm
منبع احتمالی انتشار: اروپا
سال انتشار: ۲۰۰۷

6-storm.jpg

کرم «طوفان» ۵۰ میلیون رایانه را آلوده کرد. این بدافزار در پیوست یک نامه الکترونیکی با عنوان "۲۳۰ کشته در جریان طوفان در اروپا " پنهان شده بود. هر چند برخی تغییرات در قالب و متن این ایمیل در رایانه های مختلف مشاهده شده، از جمله یک مورد خبر زلزله در چین در زمان برگزاری بازی های المپیک پکن. کرم برای سوء استفاده طراحی شده و در طراحی آن از بروز رفتار غیرعادی در کامپیوتر میزبان غفلت شده بود. این کرم دکمه هایی که کاربر روی صفحه کلید را فشار می داد ثبت کرده و یک پایگاه داده بزرگ از اطلاعات محرمانه به منظور فروش اطلاعات قربانی تولید می کرد. کرم بسیار زیرک بود و بر یک کد تکیه داشت که هر ۳۰ دقیقه تغییر شکل می داد. این ویروس از این نظر که آینده بدافزار های مخرب را ترسیم می کرد و هدفش تبدیل قربانیان به خوراکی آماده برای اسپمرها (فرستندگان هرزنامه) بود، حائز اهمیت است.

 

‏۵- Mydoom
منبع احتمالی انتشار: روسیه
سال انتشار : ۲۰۰۴

5-mydoom.jpg

‏Mydoom سریعترین کرم گسترش یافته در اینترنت بود که تا ان زمان طراحی شده بود. این کرم توسط یک فرستنده ایمیل های اسپم مأموریت یافته بود که ایمیل های ناخواسته یا اسپم حاوی پیام: "اندی ، من فقط کارم را انجام می دهم، هیچ دلبستگی شخصی در میان نیست. متأسفم!" را برای قربانیان ارسال کند. کرم اجازه کنترل از راه دور سیستم میزبان را به مهاجم می داد. برخی از گونه های حمله به وب سایت های خاصی از جمله مایکروسافت و گروه سازمان همکاری های شانگهای (SCO) انجام گرفت. برخی کارشناسان بر این باورند که کرم همچنین از طریق Kazaa خود را گسترش می دهد.

 

‏۴- Nimda
منبع احتمالی انتشار: نامعلوم
سال انتشار: ۲۰۰۱

4-nimba.jpg

ویروس Nimda یکی از پیچیده ترین بدافزارها در طول تاریخ است، چرا که به پنج روش مختلف خود را تکثیر می نمود. هنگامی که کامپیوتری به این ویروس آلوده می شد، ویروس یک حساب کاربری مدیریتی (Administrator Account) ایجاد کرده و اطلاعات ذخیره شده روی هارد و شبکه را با فایل های بی ارزش خود بازنویسی کرده و از بین می برد. این ویروس هر دو نوع رایانه های شخصی و سرورها را آلوده کرده و برای آلودگی نیازی به اجرای فایل برنامه توسط میزبان نداشت.

‏۳- Melissa
منبع احتمالی انتشار: ایالات متحده آمریکا
سال انتشار: ۱۹۹۹

3-melissa.jpg

این یکی در میان ماکرو ویروس ها نیرومندترین است. «ملیسا» -که نام خود را از یکی از رقاصه های عجیب و غریب از ایالت فلوریدا گرفته بود- در فایل های ایجاد شده توسط ورد، اکسل و اوت لوک نفوذ می کرد. یکی از اولین ویروس هایی بود که از طریق ایمیل گسترش می یافت و به مراتب گستردگی بیشتری نسبت به بقیه این نوع ویروس ها داشت. ملیسا بیش از یک میلیون کامپیوتر را در امریکای شمالی آلوده کرده. از جمله عوامل اصلی در هراس عمومی از فایل های ضمیمه شده در ایمیل ها همین ویروس بود. این ویروس شبکه های شرکت ها و نهادهای دولتی را آلوده کرده و دو دوره را در تاریخ بدافزارها بنیان نهاد: یکی دوره جدید ظهور ویروس ها و دیگری رویکرد جدید صنعت آنتی ویروس های مقابله کننده با بدافزارها.

 

‏۲- I LOVE YOU
منبع احتمالی انتشار: ایالات متحده آمریکا
سال : ۲۰۰۰

2-i-love-you.jpg

در آغاز دهه اول قرن بیست و یکم با تمام بدبینی های پیش زمینه کاربران، ویروس I LOVE YOU میلیون ها کامپیوتر را در یک شب آلوده کرد. این بدافزار یک اسب تروجان روی رایانه قربانی دانلود می کرد که به دنبال رمزعبور و نام های کاربری کاربر گشته، و کارهایی از قبیل بازنویسی و انتقال فایل ها را انجام می داد. ویروس توسط یک دانشجوی فیلیپینی ایجاد شده، از طریق ایمیلی با عنوان بی رحمانه " دوستت دارم" گسترش می یافت. در زمان اوج شیوع سراسری این ویروس ، تخمین زده شد ۱۰ میلیارد دلار به رایانه های خانگی و شرکت ها خسارت وارد شده است. روش های هیجان انگیز و پیچیده ویروس "دوستت دارم" موضوع ده ها پایان نامه دانشجویی و نمایشگاه امنیت رایانه ای در بسیاری از کشورهای جهان شد.

‏۱- Conficker
منبع احتمالی انتشار: اروپا
سال انتشار: ۲۰۰۹

1-conficker.jpg

کرم رایانه ای که به بیش از 200 کشور جهان گسترش یافته و دهها میلیون رایانه و سرور را آلوده کرده و به آنها آسیب رساند، چیزی نیست جز کرم Conficker که لقب زهرآگین ترین کرم تمام دوران را از آن خود کرده است. Conficker تکنیک های مختلف نرم افزارهای مخرب را با هم ترکیب نموده و در اصل نیمه ویروس و نیمه تروجان بود.کرم تلاش می کرد تا از به روز رسانی سیستم ها جلوگیری کرده و به برنامه های ضد تروجان حمله و آنها را غیرفعال کند. Conficker به ویژه در اروپا اثرات ویرانگری از خود بر جای گذارد. از جمله خسارات قابل توجه می توان به وزارت دفاع بریتانیا، نیروی دریایی فرانسه و پلیس نروژ اشاره کرد. انتشار چندین گونه از این کرم باعث شد تا آن یک قدم جلوتر از تلاش ها برای محو آن باشد. این ویروس همچنان به عنوان بی رحم ترین برنامه مخرب موثر در دوران مدرن رایانه باقی مانده است.


منبع:نگهبان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد