دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

چهار آنتی ویروس مناسب ویژه لینوکس

با خواندن این تیتر شاید با خود بگویید: «مگر لینوکس هم نیازمند آنتی ویروس است؟» البته شاید به خطر انداختن کامپیوتری که از لینوکس به عنوان سیستم عامل استفاده می کند، کمی مشکل به نظر برسد. اما به هر حال هیچ سیستم عاملی به طور کامل روئین تن نیست. همچنین اگر لینوکس دچار ویروس نشود، دلیل نمی شود که آنتی ویروس هم نداشته باشد؛ چرا که ممکن است ویروس های ویندوز، یک کامپیوتر لینوکسی را پناهگاه خود کنند و از طریق آن منتشر شوند. پس نیاز کامپیوتر های دارای لینوکس، به آنتی ویروسی که قابلیت شناسایی ویروس های مخرب را داشته باشد، ضروری به نظر می رسد.

آنتی ویروس های لینوکس به شما کمک می کنند که قبل از استفاده از درایو هایی که احتمال می رود آلوده باشند، آنها را اسکن  و ویروس های احتمالی آنها را شناسایی و نابود کنید.

در این صورت اگر یک کامپیوتر ویندوزی داشته باشید یا دوستانتان از ویندوز استفاده کنند، نگران آلوده کردن ناخواسته کامپیوتر آنها با ویروس های پنهان در سیستم خود، نخواهید بود. همچنین توسط کامپیوتر لینوکسی خود، می توانید به راحتی و بدون نگرانی، هارد ها و فلش دیسک های آلوده را از ویروس های ویندوزی پاک سازی نمایید.

اغلب آنتی ویروس های طراحی شده برای لینوکس، به منظور شناسایی فایل های مشکوک که قابلیت آسیب رسانی به ویندوز را دارند، ساخته شده اند. البته این آنتی ویروس ها برای کاربران لینوکس ضروری نیستند.

قبلاً در نگهبان به معرفی آنتی ویروس های برتر و رایگان برای کامپیوتر های ویندوز پرداخته شده که در آدرس زیر در دسترس است.

ده آنتی ویروس رایگان برتر، برای نگهبانی از سیستم

 

AVAST

1-linux-anti-virus-program-avast-scan_0.jpg

آنتی ویروس Avast نسخه ای مخصوص توزیع های مختلف لینوکس دارد که از رابط کاربری جذاب و مناسبی برخوردار است. تصویر بالا نمایی از نسخه مخصوص اوبونتو را نمایش می دهد. استفاده از این آنتی ویروس بخاطر برخورداری از رابط کاربرای ساده و مناسب، بسیار آسان است.

برای دانلود نسخه مخصوص توزیع لینوکس مورد استفاده خود، به این صفحه از سایت اوست مراجعه نمایید. پس از دانلود و نصب می توانید به صفحه ثبت برنامه بروید تا نسخه مربوطه را به صورت رایگان برای یک سال ثبت نمایید. در صورتی که ثبت نام را انجام ندهید با پنجره ای شبیه زیر روبرو می شوید.

 2-linux-anti-virus-program-avast-registration.jpg 

با ثبت نامی که در سایت انجام می دهید، یک کد فعال سازی به رایگان در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید از آن برای فعال سازی آنتی ویروس استفاده نمایید. پس از آن می توانید آنتی ویروس را برای یک سال به صورت رایگان مورد استفاده قرار دهید.

BitDefender

  3-linux-anti-virus-program-bitdefender-scan.jpg  

آنتی ویروس بیت دیفندر نیز یکی از نرم افزارهای ضد ویروس شناخته شده است که نسخه مخصوص لینوکس آن نیز همانند نسخه ویندوز قابلیت تشخیص ویروس های ویندوزی را دارد. با این تفاوت که نسخه لینوکس آن به رایگان در دسترس است. ظاهراً این آنتی ویروس قادر به شناسایی ویروس هایی است که سایر آنتی ویروس ها توانایی شناسایی آنها را ندارند.

البته دانلود این نسخه به سادگی دانلود اَوَست نیست. برای دانلود آن باید به این صفحه مراجعه کنید و بر روی evaluation version کلیک نمایید. پس از آن فرمی برای شما ظاهر می شود که با پر کردن آن یک کد فعال سازی یک ماهه و سری لینک های دانلود نسخه های مختلف آنتی ویروس، مطابق شکل زیر، برای شما ظاهر می شود.

  4-linux-anti-virus-program-bitdefender-download.jpg  

در لیست مربوطه، نسخه مربوط به توزیع لینوکسی که استفاده می کنید را بیابید و آن را دانلود نمایید.

توجه: برای دانلود، لینک دانلود را کپی کرده و پسوند .run را نادیده بگیرید. سپس آن را در مرورگر یا نرم افزار مدیریت دانلود خود کپی کرده و شروع به دانلود کنید. برای کپی کردن لینک دانلود می توانید روی آن راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب نمایید. سپس لینک دانلود را از پنجره Properties کپی کنید.

پس از دانلود، می توانید Command Line (خط فرمان) را باز کرده و وارد پوشه ای که فایل مورد نظر را در آن دانلود کرده اید، بشوید. سپس دستور زیر را در آن وارد نمایید:

sudo ./[filename]

به جای [filename] نام کامل نسخه ای از نرم افزار که دانلود کرده اید قرار دهید. پس از نصب شما نسخه ی کاملی از بیت دیفندر را بر روی لینوکس خود نصب کرده اید و می توانید علاوه بر اسکن فایل ها و فولدر ها، آنتی ویروس را به روز رسانی نمایید. فعال سازی نرم افزار برای ۳۰ روز انجام می شود، اما می توانید هر ماه با طی مراحل قبلی دوباره یک کد فعال سازی دریافت نمایید.

 

ClamAV

     5-linux-anti-virus-program-clamav.jpg     

این آنتی ویروس رایگان و بازمتن نیز یکی از نرم افزارهای ضد ویروس مشهور برای لینوکس است. استفاده از آن مستلزم توانایی کار با کامندلاین است؛ اما همانطور که در تصویر بالا مشخص است نسخه با رابط گرافیکی این نرم افزار هم در دسترس است.

نصب این آنتی ویروس آسان است. برای نصب کافی است فایل Clamtk را بر روی سیستم خود نصب نمایید. در صورتی که کاربر اوبونتو باشید، می توانید نسخه گرافیکی آن را از لینک زیر دانلود نمایید:

صفحه دانلود ClamAV مخصوص اوبونتو

توصیه می شود اولین کاری که پس از نصب ClamAV انجام می دهید، به روز رسانی آن باشد. برای این کار می توانید دستور sudo freshclam را پس از باز کردن Terminal در آن اجرا نمایید تا عملیات به روز رسانی نرم افزار انجام شود.

سپس برای اجرای نرم افزار می توانید آن را از طریق کامندلاین اجرا کنید، یا با یافتن شاخه ای تحت عنوان Virus Scanner که در منوی Accessories است، ClamAV را اجرا نمایید. با استفاده از رابط گرافیکی نرم افزار می توانید هر پوشه ای که بخواهید را اسکن کنید. همچنین می توانید با تایپ دستور clamscan در کامندلاین عملیات اسکن را آغاز کنید.

 

AVG

       6-linux-anti-virus-program-avg-scan.jpg       

با وجود اینکه آنتی ویروس AVG یکی از مشهورترین نرم افزار های ضد ویروس در ویندوز است، به نظر می رسد این آنتی ویروس از لحاظ رابط کاربری در لینوکس کمی مایوس کننده ارائه شده است. در واقع AVG در لینوکس فاقد رابط کاربری گرافیکی است و تنها با استفاده از کامند لاین اجرا شده و به اسکن سیستم می پردازد.

این نسخه از آنتی ویروس AVG برای توزیع های گسترده ای از لینوکس تولید شده و در دسترس کاربران قرار دارد.

پس از نصب، وقتی به استفاده از آن نیاز پیدا می کنید، لازم است دستور sudo avgctl - start را برای اجرای نرم افزار در کامند لاین وارد کنید. سپس می توانید برای به روز رسانی نرم افزار، دستور sudo avgupdate و برای اسکن، از دستور avgscan استفاده نمایید.

  7-linux-anti-virus-program-avgupdate.jpg  

***

این آنتی ویروس ها که برای لینوکس طراحی شده اند در واقع برای شناسایی ویروس هایی که منجر به آلوده شدن کامپیوتر های ویندوزی می شوند، ساخته و ارائه شده اند.

استفاده از یکی از این نرم افزار ها برای افزایش ضریب امنیتی کامپیوتر های ویندوزی اطراف شما توصیه می شود. چرا که به هر حال ممکن است فایل هایی از کامپیوتر تان به دوستان و یا فامیل خود بدهید که در صورت آلوده بودن ممکن است برای آنها مشکل ساز شوند.

در صورتی که نرم افزار آنتی ویروس دیگری می شناسید که می تواند در خصوص شناسایی ویروس های ویندوز (یا حتی سایر پلتفرم ها) در لینوکس مورد استفاده قرار گیرد، می توانید آن را در بخش نظرات معرفی نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد