دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

نرم‌افزارهای قدرتمند رایگان برای بازیابی فایل‌های پاک‌شده

برچسب‌ها: فایل, نرم‌افزار, ویندوز, کامپیوتر

وقتی یک فایل را از روی کامپیوتر خود پاک می‌کنید، آن قسمت از هارد شما که فایل مربوطه در آن قرار گرفته است از نظر سیستم عامل شما«خالی» و «قابل نوشتن» تلقی می‌شود ولی هنوز فایل مربوطه در آنجا قرار دارد تا زمانی که مطالب دیگری در آن قسمت از هارد قرار گیرند.

بنابراین اگر فایلی حیاتی و باارزش را از سیستم خود پاک کرده‌اید و الآن پشیمان هستید، می‌توانید تا دیر نشده (و فایلتان هنوز قابل بازیابی است) از ابزارهای قدرتمند و رایگانی که برای برگرداندن فایل‌های پاک‌شده وجود دارند استفاده کنید و فایل مربوطه را زنده کنید.

اگر الآن دچار چنین وضعیتی شده‌اید یا احتمال می‌دهید که در آینده با چنین مشکلی مواجه شوید (۱۰۰% برای همه این وضعیت پیش خواهد آمد)، حتماً ابزارهای کوچک، رایگان و قدرتمند زیر را دانلود کنید و در جعبه ابزار خود داشته باشید که روزی به کارتان خواهند آمد.

سه نرم‌افزار قوی برای بازیابی فایل‌ها در ویندوز

نرم‌افزارهای رایگان و غیررایگان زیادی برای بازگرداندن فایل‌های پاک‌شده وجود دارند اما همه آنها عملکرد و قیمت یکسانی ندارند و برخی بهتر و بیشتر از بقیه می‌توانند فایل‌های حذف‌شده را بازیابی کنند. سه تا از این نرم‌افزارهای رایگان و قدرتمند به ترتیب عبارتند از:

  1. MiniTool Power Data Recovery
  2. Recuva
  3. Restoration

نرم‌افزاری قوی برای انواع سیستم عامل‌ها

اگر سیستم شما تحت ویندوز نیست و از سیستم عامل دیگری استفاده می‌کنید، یکی از بهترین ابزارها برای بازیابی فایل‌های حذف‌شده TestDisk است که روی سیستم‌های داس، ویندوز، لینوکس، Free BSD، NetBSD، OpenBSD، SunOS و MacOS X کار می‌کند.

نحوه استفاده از نرم‌افزارهای بازیابی فایل

نحوه کار کردن با این نرم‌افزارها ممکن است قدری متفاوت باشد اما همه آنها از یک الگوی عمومی پیروی می‌کنند. شما نرم‌افزار را اجرا می‌کنید و سپس یک یا چند درایو از کامپیوتر خود را انتخاب می‌کنید تا توسط نرم‌افزار اسکن شوند و فهرستی از فایل‌های پاک‌شده که قابل بازیابی هستند در اختیار شما قرار داده شود. سپس شما می‌توانید این فایل‌ها را انتخاب و بازیابی کنید. فقط یادتان باشد فایل بازیابی‌شده را در درایوی غیر از درایو اصلی (که فایل پاک‌شده در آنجا قرار داشته است) ذخیره کنید تا مشکلی در بازیابی فایل مربوطه پیش نیاید.

نکته بسیار مهم

همان لحظه‌ای که متوجه شدید فایل مهمی را پاک کرده‌اید، دست به هیچ کاری روی سیستم خود نزنید (مخصوصاً هیچ فایلی روی درایوی که فایل حذف‌شده در آنجا قرار داشته است نریزید) و فوراً سراغ یکی از ابزارهای فوق که قبلاً نصب کرده‌اید (یا اگر نیازمند نصب نبوده در جایی از سیستم خود کپی کرده‌اید) بروید و نرم‌افزار را اجرا کنید تا به دلایلی که بالاتر توضیح دادیم، شانس بیشتری برای بازگرداندن فایل‌های حذف‌شده داشته باشید.


منبع: تفریح‌وار هر روز یک نوشتار http://www.tafreevar.com/3362/recover-deleted-files-windows-freeware#ixzz1Iuc7FCYz
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد