دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

چگونه یک ارائه جذاب و متفاوت داشته باشیم؟

برچسب‌ها: دانشگاهی, سرویس, فلش, پاورپوینت

ارائه اسلاید به اسلاید، مانند آنچه در نرم‌افزار پاورپوینت صورت می‌گیرد می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد چون یک روند خطی ساده را دنبال می‌کند؛ مخصوصاً اگر در طراحی اسلایدها هم سلیقه و حوصله به خرج نداده باشید و کلی متن ریز و ناخوانا را داخل اسلایدها ریخته باشید! آیا می‌توانید تصور کنید غیر از ارائه اسلاید به اسلاید، روش دیگری هم برای ارائه وجود داشته باشد؟ بله وجود دارد. بگذارید ابتدا یک قدم به عقب برگردیم.


ارائه اسلاید به اسلاید: میراث قدیم

آنچه امروزه در ارائه پاورپوینت‌ها می‌بینیم، یک نسخه‌برداری کامپیوتری از پروژکتورهای نمایش اسلاید قدیمی است. یعنی هنوز هم شما یک اسلاید را بر می‌دارید (گیرم به صورت دیجیتال)، مطالبی متنی یا تصویری در آن قرار می‌دهید و سراغ اسلاید بعدی می‌روید… و همین فرآیند را تکرار می‌کنید تا به آخرین اسلاید برسید و خلاص. اگر ذوق و سلیقه‌ای هم داشته باشید یک پس‌زمینه زیبا با چند انیمیشن و چند تا عکس و مقداری رنگ‌های جذاب در هر اسلاید قرار می‌دهید. اما حداکثر خلاقیتی که می‌توانید به خرج بدهید همین است.

مشکل دیگری که در روش اسلاید به اسلاید وجود دارد، از دست رفتن کلیت مطلب است (توصیه: یک راه‌حل برای سازمان‌دهی مطالب)… یعنی مخاطب شما به راحتی ممکن است سررشته مطالب را از دست بدهد و خیلی زودتر از آنچه فکر می‌کنید خسته شود. اگر تا حالا موقع ارائه‌هایی که داشته‌اید نگاهی به مخاطبان خود انداخته باشید شک ندارم آن نگاه خسته و خالی را زیاد دیده‌اید! اما چه باید کرد؟

ارائه‌ای جالب و تحسین‌برانگیز با Prezi

سرویس Prezi به شما یک تخته سفید بزرگ می‌دهد و شما همه مطالبی که می‌خواهید ارائه کنید (از متن و تصویر گرفته تا انیمیشن و فیلم و صدا) را داخل این قاب قرار می‌دهید. شروع ارائه شما با این تصویر بزرگ است که کلیت مطالب شما را به صورت جامع نشان می‌دهد.

حالا می‌توانید تعیین کنید که با یک افکت زیبای فلش، این تصویر بزرگ زوم شود و با طی یک مسیر دلخواه (مثلاً یک منحنی، یک خط راست، یک چرخش ۱۸۰ درجه یا هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد) به سراغ اولین عنصری در این قاب که می‌خواهید درباره آن توضیح دهید برود… و همین‌طور الی آخر.

در هر لحظه که اراده کنید می‌توانید با چرخاندن غلتانک موس، تصویر را از حالت زوم خارج کنید تا مخاطبتان بتواند دوباره کلیت مطلب را ببیند. نگران نباشید. لازم نیست یادتان باشد که قبلاً داشتید کدام عنصر را ارائه می‌کردید. با یک فشار کلید سمت راست دوباره به مسیر ارائه خود بر می‌گردید. این ایده‌ای است که Prezi بکار گرفته است.

نمونه‌ای از یک ارائه خوب با Prezi که موضوع آن هم خود Prezi و نوآوری‌های آن است را همین پایین ببینید. کافی است پیکان روبه‌راست را کلیک کنید تا ارائه بارگذاری شود. حالا می‌توانید با کلیک روی پیکان راست/ چپ (یا حتی فشردن کلید چپ و راست روی صفحه کلید)، ارائه را به جلو/عقب ببرید؛ با چرخاندن غلتک موس زوم کنید یا از زوم بیرون بیایید؛ و با گرفتن و کشیدن صفحه با موس، صفحه را حرکت دهید. آزادی عمل بسیار زیادی وجود دارد. ضمناً برای نمایش این ارائه در کل صفحه‌ی نمایش هم کافی است روی More > Full Screen کلیک کنید!

چگونه از Prezi استفاده کنیم؟

  1. به سایت Prezi مراجعه کنید و یک ثبت‌نام رایگان انجام دهید. با ثبت‌نام رایگان شما می‌توانید به صورت آنلاین به ساختن ارائه دلخواه خود با Prezi بپردازید. از آنجا که نوع ثبت‌نام شما رایگان بود، یک واترمارک کم‌رنگ با آرم Prezi روی ارائه‌های شما خواهد بود؛ همچنین ارائه شما خصوصی نیست و همه کاربران این سایت قادر به دیدن آن خواهند بود. اگر ایمیل دانشگاهی داشته باشید می‌توانید با آن ثبت‌نام کرده و از شر این واترمارک راحت شوید.
  2. با Prezi به صورت آنلاین، ارائه دلخواه خود را ساخته و آن را دانلود کنید. برای این کار کافی است در همان صفحه‌ای که به ویرایش ارائه خود می‌پرداختید، روی دکمه دانلود در سمت راست صفحه کلیک کنید. از بین دو گزینه‌ای که برای دانلود در اختیار شما قرار داده می‌شود، گزینه پیش‌فرض را انتخاب کرده و دکمه دانلود را بزنید. ارائه شما در قالب یک فایل فشرده (zip) شروع به دانلود خواهد کرد.
  3. در هر جا و روی هر کامپیوتری (حتی بدون اینترنت) هم می‌توانید نسخه‌ای که دانلود کرده‌اید را برای مخاطبان خود ارائه دهید!

منبع: تفریح‌وار هر روز یک نوشتار http://www.tafreevar.com/2738/attractive-presentation-using-prezi#ixzz1JV63wAWh
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد