دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

پادکست: ابزاری شنیداری برای یادگیری زبان انگلیسی

رچسب‌ها: آموزش, سرویس, صوتی, لغات

برای یادگیری یک زبان خارجی، مهارت‌های مختلفی را باید تقویت نمود؛ از افزایش دایره لغات و اصطلاحات گرفته تا رعایت دستور زبان، تمرین سبک نگارش، مهارت در سخن گفتن و مهارت در درک شنیداری زبان و غیره. برای تقویت مهارت درک شنیداری، گوش دادن مداوم و مستمر به برنامه‌های صوتی مانند مکالمات رادیو و تلویزیون یا دیدن فیلم به زبان انگلیسی (یا کانال‌های ویدئویی یوتیوب برای آموزش زبان) می‌تواند کمک زیادی به شما در تقویت مهارت شنیدن بکند.

برنامه‌های صوتی (مخصوصاً اگر مناسب با سطح مهارت شنیداری شما تنظیم شده باشند) اثرگذاری بیشتری خواهند داشت زیرا به دلخواه و در زمان فراغت خود (حتی در خیابان) می‌توانید به آنها گوش دهید. یکی از ابزارهای دنیای امروز که در این زمینه می‌تواند بسیار کارگشا باشد پادکست است.

پادکست چیست؟

پادکست روشی برای انتشار محتوای الکترونیکی به وسیله صدا می‌باشد که افراد از طریق آن می‌توانند ساخته‌های صوتی و کلامی خود را به شنوندگان آثارشان ارائه ‌دهند. در واقع می‌توان پادکست را نوعی وبلاگ صوتی دانست. پادکست‌ها را هم می‌توان به صورت آنلاین گوش داد و هم می‌توان در قالب فایل‌های کم‌حجم mp3 و غیره دانلود کرده و روی دستگاه‌هایی مثل mp3 player، انواع گوشی‌های تلفن همراه، ipad و غیره به صورت مداوم در اوقات فراغت گوش داد.

بنابراین اگر می‌خواهید مهارت شنیداری خود را تقویت کنید می‌توانید پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی را که به رایگان و به وفور در اینترنت یافت می‌شوند پیدا کرده و هر روز قدری از وقت فراغت خود را به شنیدن آنها اختصاص دهید.

یک پادکست عالی برای یادگیری زبان انگلیسی

یکی از پادکست‌های معروف برای یادگیری زبان انگلیسی که خودم با آن شروع کردم و قدمت نسبتاً زیادی هم دارد، سایت EslPod است که تقریباً به صورت مستمر و هر هفته برنامه‌های خودش را ارائه می‌دهد. گوش دادن مستمر به پادکست‌های EslPod مهارت شنیدن شما را کاملاً متحول می‌کند.

ترکیب برنامه‌های صوتی این سایت به این شکل است که ابتدا یک متن انگلیسی که مربوط به مباحث روزمره‌ی زندگی در آمریکاست خوانده می‌شود (با سرعت کم) و بعد از آن این متن مجدداً بررسی می‌شود و مفاهیم و لغات و اصطلاحات آن بررسی و تبیین می‌گردد و در نهایت مجدداً با سرعت بیشتری (سرعت نرمال انگلیسی‌زبان‌ها) متن اصلی تکرار می‌گردد.

بهترین پادکست‌های زبان انگلیسی

در آینده، بهترین پادکست‌های آموزشی زبان انگلیسی را گردآوری کرده و همینجا در تفریح‌وار ارائه خواهم کرد. اگر شما هم پادکست خوبی در حوزه یادگیری زبان انگلیسی می‌شناسید در قسمت دیدگاه‌ها عنوان کنید تا بقیه علاقه‌مندان هم بتوانند از آن استفاده کنند.


منبع: تفریح‌وار هر روز یک نوشتار http://www.tafreevar.com/3402/podcast-improve-english-listening-skill#ixzz1JlP5FPoE
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد