دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

چگونه فایروال کامپیوترتان را روشن و خاموش کنید.

فایروال سیستم در کنار دیگر نرم افزارهای امنیتی، می تواند برای جلوگیری از نفوذ بدافزارها و تروجان ها کمک بزرگی باشد. برای همین به کاربرانی که چندان حرفه ای نیستند، پیشنهاد می شود که آن را همیشه روشن بگذارند. ولی در این مطلب قصد داریم به شکل کاملا ساده به شیوه روشن و خاموش کردن فایروال بپردازیم تا در مواقع لزوم مشکلی برای انجام این کار نداشته باشید.

 

فایروال در حقیقت یک لایه امنیتی است که تعیین می کند چه داده هایی می توانند از شبکه و اینترنت وارد کامپیوتر شوند و کدام اطلاعات اجازه ورود ندارند. معمولا این دیواره امنیتی به اطلاعات سالم اجازه عبور داده و در برابر هکرها و بدافزارها سدی ایجاد می کند.

 فایروال ها چگونه کار می کنند؟ 

 

سیستم عامل های مک و ویندوز عموما دارای یک فایروال درونی هستند که به طور معمول روشن است. اما برخی مواقع ممکن است نیاز به خاموش کردن آن هم داشته باشید. مثلا وقتی که برنامه امنیتی نصب می کنید که فایروال هم دارد یا برنامه سالم و مطمئنی را اجرا می کنید که با فایروال همخوانی ندارد.

 اگر به هر دلیلی نیاز به خاموش کردن دیواره آتش داشتید، این مراحل را دنبال کنید:

 

ویندوز:

۱-  در ویندوز سون منوی استارت را باز کرده و در باکس جستجو عبارت windows firewall را تایپ کنید. گزینه Windows Firewall را از لیست نتایج انتخاب کنید. اگر هم از ویندوز ایکس پی استفاده می کنید برنامه Run را اجرا کرده و در آن تایپ کنید firewall.cpl

       pic-01-windowsfirewall1.jpg       

 

۲- در منوی سمت چپ بر روی عبارت Turn Windows Firewall On or Off کلیک کنید.

 

۳- در کادر Home or Work Network Location Settings دکمه رادیویی کنار عبارت Turn Of Windows Firewall کلیک کنید. وقتی هم که بخواهید دوباره آن را روشن کنید، بر روی دکمه رادیویی کنار Turn on Windows Firewall کلیک کنید.

 

۴- جدا از اینکه بر روی برنامه آنتی ویروس تان فایروال جداگانه ای داشته باشید یا خیر، در کادر Public network location settings همیشه فایروال را روشن بگذارید. مطمئنا هنگام استفاده از یک شبکه بیسیم عمومی که اغلب اوقات نا امن هم هستند، به لایه های محافظتی بیشتری نیاز خواهید داشت.

 

 

در مک:

۱- System preferences را باز کنید. معمولا آن را در داک به شکل یک چرخ دنده خاکستری می توانید بیابید.

 

۲- بر روی آیکون Security کلیک کنید. آن را در اولین ردیف آیکون ها خواهید یافت.

 

۳- تب Firewall را باز کنید.

 

۴- بر روی علامت فقل پایین سمت چپ پنجره کلیک کرده و رمز عبور مک تان را در کادر باز شده تایپ کنید.

pic-02-macfirewall.jpg

 

۵- بر روی دکمه Stop کلیک کنید تا فایروال خاموش شود. هر گاه که بخواهید دوباره آن را روشن کنید، تنها کافی است به همین صفحه برگشته و بر روی دکمه Start کلیک کنید.

 

نکته:  به دلیل نا امن بودن شبکه های اینترنت عمومی مانند کافی نت، هتل وکتابخانه، همیشه فایرول تان را روشن بگذارید. اگر هم به خاموش کردن آن نیاز پیدا کردید، این کار را تنها در خانه و هنگام استفاده از شبکه بیسیم رمزگذاری شده انجام دهید.

نظرات 1 + ارسال نظر
دانا پنج‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:29 ب.ظ http://kurdania.com

ویندوز 8 رسما معرفی شد
kurdania.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد