دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

چگونه یک لایه امنیتی رمزگذاری شده به دراپ باکس اضافه کنیم؟

این چند روزه مشکل پیش آمده برای دراپ باکس حسابی سرو صدا کرده و باعث بروز بحث های فراوانی شده است. دیروز هم به چند راه کار ساده و موثر برای اطمینان از عدم نفوذ به اکانت دراپ باکس صحبت کردیم. حال نوبت به افزایش امنیت این سیستم و استفاده از برخی ابزارهای کمکی برای رمزنگاری تمامی اطلاعات موجود در دراپ باکس می رسد.

 

احتمالا همه شما با تروکریپت به عنوان یکی از ابزارهای بسیار موثر رمزنگاری و حفظ امنیت اطلاعات آشنا هستید. در اینجا قصد داریم تا این ابزار را با سرویس دراپ باکس ادغام کنیم، تا یک فضای کلود رمزنگاری شده و مطمئن برای نگهداری فایل های مان داشته باشیم.

 

 

این همه هیاهو برای چیست؟

دراپ باکس در ماه های اخیر با برخی مشکلات امنیتی و حفظ حریم خصوصی روبرو بوده است که اتفاق این هفته یکی از پر سرو صدا ترین آنها بود. برای مدت زمانی بیش از ۴ ساعت، هر کسی می توانسته با تایپ یک عبارت اتفاقی به عنوان رمزعبور، به هر اکانت دلخواهی از این سرویس وارد شود. 

 در ماه آپریل هم این شرکت اعلام کرد که از این پس فایل های موجود بر روی سرورهایش را کنترل می کند و در صورت درخواست دولت آمریکا، نسخه ای از فایل ها را در اختیار آنها می گذارد.  به عبارتی دیگر، این شرکت به راحتی به تمامی اطلاعاتی که شما بر روی سرورش آپلود می کنید، دسترسی دارد و اطلاعات شما به صورت رمزگذاری شده در آنجا نگهداری نمی شوند. 

 

آیا باید دراپ باکس را ترک کنیم؟

دراپ باکس هنوز یک سرویس بسیار خوب برای پشتیبان گیری و انجام فعالیت های گروهی بر روی پروژه ها است، که در حقیقت آن را به چیزی بیش از یک ابزار ساده سینک و همسان سازی فایل تبدیل کرده است. اگر اطلاعات مهم و حیاتی شخصی و شرکتی را روی این سرویس نگهداری نمی کنید، هیچ نگرانی نخواهید داشت. 

اگر هم اطلاعات مهم و حساسی را روی دراپ باکس دارید، اما نمی خواهید راحتی و سهولت کاربرد این سرویس را از دست بدهید، ضروری است که دو کار مهم را برای امنیت اطلاعات تان بر روی این سرویس انجام دهید:

 

چگونه اطلاعات حساس مان را روی دراپ باکس رمزگذاری کنیم؟

* شیوه بدون وابستگی به پلتفرم: استفاده از یک فایل فشرده (zip) رمزنگاری شده

اطلاعات تان را قبل از انتقال به سرور دراپ باکس، برای امنیت و سهولت استفاده بیشتر، رمزنگاری و زیپ کنید. این کار را با استفاده از برنامه هایی چون 7-zip و winrar به راحتی می تواند انجام دهید. حال فایل زیپ شده را درون پوشه دراپ باکس تان قرار دهید تا به سرورهای این سرویس منتقل گردد. 

 

*یک شیوه ساده: با استفاده از SecretSync اطلاعات تان به صورت خودکار رمزگذاری کنید

نرم افزار تحت ویندوز SecretSync راه ساده ای را برای رمزگذاری پوشه های روی کامپیوتر، قبل از ارسال انها به دراپ باکس در اختیارتان می گذارد. شما برنامه را نصب می کند. یک فولدر جدید بر روی کامپیوترتان ایجاد می شود. هر فایلی را که درون این فولدر کپی کنید، ابتدا رمزگذاری شده و سپس به صورت خودکار به سرور دراپ باکس منتقل می شود.

 

یک راه حل دیگر برای امنیت بیشتر اطلاعات در کلود دراپ باکس، استفاده از برنامه کاملا امن تروکریپت برای رمزگذاری اطلاعات و سپس انتقال آنها به سرور دراپ باکس است. اما مشکل این است که شما به صورت دستی باید اطلاعات تان را درون فایل تروکریپت قرار داده و سپس آنها را به دراپ باکس منتقل کنید. این کار تا حدی وقت گیر و خسته کننده است و بعد از مدتی حوصله شما را سر می برد.  اما حتی خود دراپ باکس هم بر استفاده از تروکریپت برای اطلاعات حساس تاکید دارد.

در اینجا به شیوه ایجاد یک فضا یا درایو رمزگذاری شده با تروکریپت، روی دراپ باکس و نگهداری اطلاعات در آن می پردازیم.

 

امنیت در دستان شما: به صورت دستی اطلاعات حساس را با تروکریپت رمزنگاری کنید

در این روش شما فایل های تان را درون یک کانتینر تروکریپتی قرار داده و آنگاه این فایل تروکریپتی را درون دراپ باکس تان آپلود می کنید.  برای این کار تنها کافی است که فایل تروکریپتی که ایجاد کرده اید را در پوشه دراپ باکس تان ذخیره کنید تا به صورت خودکار به سرور منتقل گردد. 

 

اگر تا به حال از تروکریپت استفاده نکرده اید، اینجا یک راهنمای ساده کار با آن را در چند قدم برای تان آماده کرده ایم.

 

۱- برنامه تروکریپت مناسب سیستم عامل تان را دانلود و نصب کنید.

 

۲-  برنامه را باز کرده و بعد از انتخاب گزینه Create Volume، روی عبارت Create an encrypted file container کلیک کنید و در مرحله بعد Standard TrueCrypt Volume را انتخاب کنید.

 

۳- هنگامی که از شما خواسته شد که محلی را برای ذخیره سازی فایل تروکریپت انتخاب کنید، پوشه دراپ باکس تان را برای این کار معرفی کنید. 

 

۴- حال مراحل ساخت فایل تروکریپت، مانند انتخاب شیوه رمزنگاری و حجم فایل را دنبال کنید. توجه داشته باشید که حجم انتخابی برای فایل، نباید بیشتر از حجم اکانت دراپ باکس شما باشد.

 

۵- بعد از اینکه رمزعبور فایل تروکریپت خود را انتخاب کرده و آن را فرمت کردید، فایل رمزنگاری شده شما در پوشه دراپ باکس آماده استفاده است.

 

۶- برای انتقال اطلاعات ضروری به درون فایل تروکریپت ایجاد شده، برنامه تروکریپت را باز کرده و یکی از حروف انگلیسی درون آن را به عنوان درایو مجازی فایل تان انتخاب کنید. سپس در پنجره باز شده فایل تروکریپت درون دراپ باکس را  انتخاب کرده و دکمه Mount را بزنید.

 

۷- همانند یک درایو یا پوشه معمولی، فایل های لازم را به درون درایو mount شده کپی کنید. پس از اتمام کار دکمه Ummount را در برنامه تروکریپت بزنید، تا درایو مجازی ایجاد شده بسته شده و فایل تروکریپت به حالت حفاظت شده برگردد. 

 

 

با این کار تنها چیزی که به سرور دراپ باکس منتقل می شود، فایل تروکریپتی است که حاوی مقادیری اطلاعات رمزنگاری شده است. این رمزنگاری به قدری مطمئن است که با سیستم ها و تجهیزات معمول تقریبا غیر قابل نفوذ است.

 

نکته: وقتی که اطلاعات درون پوشه دراپ باکس کامپیوترتان را داخل یک فایل تروکریپت درون همان پوشه می ریزید، در حقیقت با یک تیر دو نشان را زده اید. یکی اینکه اطلاعات شما بر روی سرور دراپ باکس کاملا امن و رمزنگاری شده نگهداری می شوند. دیگر اینکه اطلاعات روی سیستم خود شما هم درون یک فایل رمزنگاری شده قرار دارند. اگر هم کسی به کامپیوترتان نفوذ کند، نمی تواند به اطلاعات درون دراپ باکس دسترسی داشته باشد.

منبع نگهبان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد