دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

بازیابی کلمات عبور فراموش‌شده با نرم‌افزارهای رایگان

1-w400_1.jpg

 

«امکان دسترسی وجود ندارد!» (ACCESS DENIED) دیدن این جمله برای همه ما ناخوشایند است. مسلما بدترین چیز هنگام ورود به سیستم یا باز کردن یک فایل، دیدن این جمله است. اما این پایان راه نیست. در دنیای مجازی ابزارهای رایگان فراوانی برای پیدا کردن رمزهای عبور فراموش یا پنهان شده وجود دارند.
در این مطلب قصد داریم تعدادی از این ابزارها و روش هایی برای غلبه بر این نوع فراموشی‌ها را به شما معرفی کنیم.
پیش از شروع باید دو مورد را در نظر داشته باشید.
نخست، از روش‌ها و اطلاعات زیر فقط برای پیدا کردن و بازگرداندن رمز سیستم یا شبکه خود یا دوستانی که این اجازه را به شما می‌دهند، استفاده کنید. لطفا هرگز این روش‌ها را برای دسترسی به اطلاعات دیگران به کار نبرید.
دوم، برای اینکه هرگز به استفاده از نرم‌افزارهای بازگردانی رمزعبور نیاز نداشته باشید، بهتر است از یک بانک اطلاعاتی با رمزعبور مرکزی (مانند لست پس با کی پس) برای رمزهای عبورتان استفاده کنید.

ویندوز

 

2.png

 

برای ورود به کامپیوترهای رومیزی مبتنی بر ویندوز که مدت‌ها است از آنها استفاده نکرده‌اید، از Ophcrack Live CD برای بوت آن استفاده کنید. Ophcrack همه برنامه‌هایی که کاربر روی سیستم نصب کرده را جست‌وجو و رمزهایشان را پیدا می‌کند. البته هستند برنامه‌هایی که پیدا کردن رمزشان چندان آسان نیست و ممکن است این نرم‌افزار از عهده کِرَک آنها برنیاید.

برنامه‌های ویندوز

3-w400.jpg

هنگامی که رمزعبوری را روی نرم‌افزار FTP، مسنجر یا هر برنامه دیگری که رمزهای عبور را با ستاره نمایش می‌دهند ذخیره کرده باشید، باید از ابزارهای رمزگشا برای پیدا کردن رمز عبور کمک بگیرید. برای پیدا کردن کلمات یا اعداد پنهان شده زیر این ستاره‌ها می‌توانید از هر دو نرم‌افزار Snadboy's Revelation و Asterisk Logger شرکت Nirsoft استفاده کنید.

فایل‌ فولدرهای شخصی اوت لوک (PST) Outlook
برای پیدا کردن رمزعبور ایمیل‌هایی که قبلا در اوت لوک ذخیره و رمزدار کرده و رمز آن را فراموش کرده‌اید، می‌توانید از PstPassword کمک بگیرید. این ابزار رایگان، سه رمزعبور مختلف برای باز کردن فایل‌هایPST پیشنهاد می‌کند. این رمزهای عبور نقش شاه‌کلید را برای باز کردن قفل فولدرهای شخصی اوت لوک بازی می‌کنند.

بازیابی رمزعبور نرم‌افزارهای چت (IM)

 

4.png

 

MessenPass  وظیفه زیر و رو کردن و پیدا کردن رمز های فراموش شده برای ورود به نرم‌افزارهای چت همچون MSN مسنجر، گوگل تاک، یاهو مسنجر، AIM، تریلیان و Miranda را به عهده دارد. البته این کار در صورتی ممکن است که قبلا از رمز مورد نظر برای ورود به این سیستم‌ها استفاده کرده و در کامپیوتر ذخیره شده باشد. 

بازیابی رمزعبور روتر و شبکه وایرلس

  5-w400.gif  

برای پیدا کردن رمزهای عبوری که کامپیوتر درون شبکه و اینترنت برای اتصال و دست یابی به سرویس های مختلف به کار می برد، می‌توانید از SniffPass استفاده کنید. این ابزار رایگان، همه رمزهایی که در شبکه استفاده می شوند را پیدا می‌کند و آنها را نمایش می‌دهد. SniffPass قابلیت پیدا کردن رمزهای عبور ذخیره شده در پروتکل‌های مختلف همچون POP، IMAP، SMTP، FTP و HTTP را دارد. 

بازیابی رمزعبور شبکه‌ وای‌فای
برای پیدا کردن رمز شبکه بی‌سیم اتصال به اینترنت می‌توانید از نرم‌افزار رایگان WirelessKeyView
استفاده کنید. این ابزار، رمزعبور شبکه بیسیمی که روی ویندوز ذخیره شده را پیدا می‌کند و نمایش می‌دهد.

بازیابی رمزعبور پیش‌فرض روتر
اگر قصد ورود به روتر وایرلس را دارید و احتمال می‌دهید شاید مالک رمزعبور پیش‌فرض آن را تغییر نداده باشد، می‌توانید از «فهرست رمزهای عبور پیش‌فرض روترها» برای یافتن رمزعبور روتر موردن ظر کمک بگیرید.

سیستم‌عامل Mac OS X

 

6-w400.png

 

تا آنجا که ما اطلاع داریم نرم‌افزاری برای کِرَک کردن رمزعبور سیستم‌عامل‌های مک وجود ندارد. به همین دلیل، یکی از بهترین راه‌ها برای آشکارسازی رمزهای عبور ذخیره شده روی سیستم، استفاده از Keychain خود مک است. برای دسترسی به Keychain باید به بخش Applications و سپس فولدر Utilities بروید. سپس رمزعبور ادمین را وارد کنید. بعد از طی این مراحل و ورود به کی چین، همه جزئیات و رمزهای قسمت‌های مختلف کامپیوتر همچون شبکه Wi-Fi و نرم‌افزارها را در اختیار خواهید داشت. 

بازیابی رمزعبور ذخیره شده روی مرورگر فایرفاکس
آشکار سازی و پیدا کردن رمزعبور وب‌سایت‌هایی که با مرورگر فایرفاکس وارد آنها شده‌اید نیز بسیار آسان است. برای این منظور به منوی Tools فایرفاکس رفته و Options را انتخاب کنید. Security tab را باز و روی گزینه Saved Passwords کلیک کنید.
امید که این مطلب و ابزارهای مذکور شما را برای بازیابی رمزهای عبور فراموش شده‌تان یاری کند.


منبع نگهبان

نظرات 1 + ارسال نظر
مصطفی ایزدی پنج‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:35 ب.ظ

سلام ممنون بخاطر این بخش همچین چیزی لازم داشتم واقعا ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد