دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

مراقب باشید: ویدیوی بمب گذاری اسلو در فیس بوک یک بدافزار است که

مراقب باشید: ویدیوی بمب گذاری اسلو در فیس بوک یک بدافزار است که هر ثانیه یک نفر را آلوده می کند


حقه بازان اینترنتی حتی از اتفاق فجیعی چون انفجار و تیراندازی در نروژ هم نمی گذرند و آن را بهانه ای برای سودجویی خود می کنند. روز گذشته پست جعلی در فیس بوک منتشر شد که ادعا می کرد لینک موجود در آن، ویدیوی یک دوربین امنیتی در اسلو است و انفجار ماشین نزدیک ساختمان نخست وزیری نروژ را که منجر به کشته شدن حداقل ۱۰ نفر شد، نشان می دهد.

oslo-security-camera-blast-facebook-scam.png


اما حقیقت این است که هیچ دوربین امنیتی درکار نبوده که چنین تصویری را ضبط کند. پس اگر پیامی شبیه عکس بالا در فیس بوک دیدید، که ادعا می کرد لینک دوربین امنیتی در اسلو است و انفجار را ثبت کرده، بر روی آن کلیک نکنید. آن را از فید فیس بوک تان پاک کنید و به بخش امنیتی فیس بوک گزارش کنید. سایت help net security می گوید که این حقه فیس بوکی هر ثانیه یک نفر را آلوده می کند. 

facebook-report-spam.png

برای پاک کردن آن و گزارش به بخش امنیتی فیس بوک تنها کافی است بر روی علامت ضربدر سمت راست این پست کلیک کرده و گزینه  Report post / Spam را انتخاب کنید تا پیام به عنوان یک اسپم گزارش شود.

 

طبق گزارش شرکت امنیتی سوفوس، کلیک بر روی لینک، کاربر را به صفحه ای خارج از فیس بوک منتقل می کند که حاوی یک برنامه پخش ویدیویی با ظاهری شبیه پلیر فیس بوک است. آنها ابتدا درخواست دسترسی می کنند و سپس یک تست آی کیو را به شما نشان می دهند.  آنگاه از شما می خواهند که شماره موبایل تان را وارد کنید تا به ازای پاسخ به هر سوال  ۲ دلار به قربانیان حادثه کمک شود. 

 

حقه بازی های فیس بوکی روز به روز گسترش می یابند و شکارهای شان را با تحت تاثیر قرار دادن کنجکاوی یا امیال کاربران ناآگاه صید می کنند. آخرین نمونه همه گیر آن دو هفته پیش همزمان با معرفی چت ویدیویی فیس بوک بود که یک پیام گول زننده درباره تماس ویدیویی فیس بوک، کاربران را تطمیع می کرد بر روی لینکی کلیک کنند که تماس ویدیوی داشته باشند، اما این لینک تمام لیست دوستان فرد را اسپم می کرد و برای آنها پیام ارسال می کرد. 

 

چند نکته امنیتی برای مقابله با حقه بازی های فیس بوکی

* مراقب لینک های نامشخص که توسط افراد ناشناس برای تان ارسال می شوند و آدرس آنها با سایت های کوتاه کننده url ساخته شده است، باشید. آنها را باز نکرده  حذف کنید.

* هرگاه اپلیکیشنی آنقدر خوب بود که باورش به نظر مشکل می رسید، قبل از استفاده از آن، همه جوانب را بررسی و در مورد آن تحقیق کنید. 

* مراقب باشید که چه دسترسی هایی به اپلیکیشن ها می دهید.

* اگر دچار یک اپلیکیشن حقه باز شدید، سریعا از طریق منوی Privacy settings و رفتن به بخش Apps and Websites، اپلیکیشن آلوده یا مشکوک را از لیست پاک کنید و به دوستان تان هم در مورد آن اخطار بدهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد