دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

ویژگی های امنیتی جالب توجه ویندوز 8

مدیر اجرایی مایکروسافت می‌گوید که نسخه بعدی ویندوز همراه با بسیاری از ویژگی‌های امنیتی جدید ارایه خواهد شد. از جمله قابلیتی که به صورت خودکار درایوهای بوت را برای بدافزار جست‌وجو می‌کند و یا تجهیز این ویندوز با نسخه‌ بهبود یافته برنامه ضدویروس Windows Defender.

در کنفرانس روز سه شنبه مایکروسافت در Anaheim کالیفرنیا، نایب رییس برنامه ریزی و اکوسیستم ویندوز، آقای Michael Angiulo نسخه‌ای از ویندوز 8 را نشان داد که در آن درایو USB بوت آلوده به بدافزار، توسط این فناوری به صورت خودکار بررسی شد. پیش از آنکه سیستم‌عامل موجود روی کول دیسک قادر به بالا آمدن و شروع کار باشد، ویندوز 8 فرآیند را متوقف ساخته و پیغام اخطاری را نشان داد که در آن درایو بوت کننده حاوی یک امضای نامعتبر بوده که احتمال به خطر افتادن اطلاعات را در پی دارد.

فناوری که این امکان را فراهم می‌نماید UEFI  یا Unified Extensible Frimware Interface نامیده می‌شود. قابلیت جدیدی که جایگزین firmware های فعلی که سیستم‌عامل‌های مایکروسافت از ابتدا از آن استفاده می‌کردند، می‌شود. UEFI به این منظور طراحی شده است که از مدت زمان راه‌اندازی و بالا آمدن کامپیوتر بکاهد. UEFI توسط اینتل ساخته شده، اما برای انواع معماری های مختلف CPU قابل استفاده است.

آقای Angiulo در این‌باره عنوان می‌کند: «موضوع تنها درباره بوت سریعتر و بهتر نیست. بلکه داستان درباره  امنیت نیز هست.»

Steven Sinofsky، رییس بخش ویندوز و ویندوز لایو مایکروسافت می‌گوید که توسعه‌دهندگان ویندوز 8 از Defender استفاده نموده و در واقع مجموعه تدابیر حفاظتی کاملا جدیدی را ایجاد نموده‌اند. کاربران آزاد هستند تا از Defender استفاده نموده یا از نرم‌افزارهای امنیتی تولید شده توسط دیگر شرکت‌ها استفاده نمایند. روی هم رفته، سیستم‌عامل جدید صدها ویژگی امنیتی جدید را ارایه می‌دهد.

در روز چهارشنبه، شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای اظهار داشت که ویندوز 8 شامل ویژگی‌های امنیتی در سطح پایین (low-level security) مانند Secured Boot برای کمک به مقابله با انواع تهدیدات، و قابلیت هایی مانند Windows Defender و SmartScreen برای فیلتر کردن اسپمها می‌باشد. این بیانیه البته شامل جزییاتی در این زمینه نبود.

همچنین ویندوز 8 راه جدیدی برای ارتباط با کامپیوتر و Log on کردن در سیستم های مجهز به صفحه نمایش لمسی ارایه کرده است. Sam Bowne، یک مدرس امنیت در دانشکده سان فرانسیسکو، تصاویری را ارایه نموده که این ویژگی را این گونه توصیف می‌نمایند: «شما تصویری  را انتخاب می کنید، آنگاه برخی حرکات خاص (gestures) را هم به آن می افزایید. حال سیستم رمزعبوری منحصرا ویژه شما تولید می کند.»

Bowne و دانشجویانش ویژگی‌های امنیتی نسخه بتای ویندوز جدید را بررسی کرده و تجربه خود را به The Register گزارش داده‌اند.

آقای Bowne می‌گوید: «آنتی ویروس داخلی این سیستم‌عامل به خوبی کار می‌کند! این ضدویروس نه تنها فایل‌های آلوده را شناسایی نموده بلکه چندین بدافزار در Metasploit را نیز شناسایی کرده است. شاید زمان آن باشد که از Symantec و دیگر آنتی ویروس ها صرف‌نظر کنید.»

  منبع نگهبان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد