محصولات مالتی مدیا یا چند رسانه ای به طور کلی به سه قسمت عمده تقسیم می شوند:
آموزشی: در این نوع از مالتی مدیا یا چند رسانه ای از تمام قابلیت ها برای تولید یک نرم افزار آموزشی استفاده می شود. و در فضایی جذاب و متنوع (Interactive) در این گونه از نرم افزار ها سعی می شود مفاهیم آموزشی به صورت تعاملی به مخاطبان آموخته شود.
تبلیغاتی: در ابتدا تبلیغات یا رساندن صدای خود به مخاطبان خاص را در نظر
بگیرید. لذا در همین راستا با بهره گیری از قابلیت های کامپیوتر می توان
از طرق مختلف از قبیل استفاده از عناصر دیداری وشنیداری مانند: انیمیشن،
صوت، عکس و … به هدف مطلوب دست یافت.
کاربردی: نرم افزارهای کاربردی از قبیل پخش کننده های صوتی و تصویری، برای
ساخت خود دارای تعریف های استانداردی هستند. اما با توجه به این مطلب می
توان برای ایجاد فضایی متنوع، خلاقانه، کاربردی و بهینه از قابلیت های
ارائه شده توسط تکنولوژی محصول چند رسانه ای سود جست.
چرا استفاده از مالتی مدیا پیشنهاد می شود؟
3.تلفیق رسانه های گوناگون با یکدیگر (تصویر، فیلم، صوت، متن)
1.عدم محدودیت در فضای مورد نیاز به جهت قرار دادن مستندات مورد نظر
2.کاهش حجم محصولات تولیدی به لحاظ فیزیکی
تکنولوژی محصول مالتی مدیا از جدیدترین تکنولوژی های ارائه شده برای ارائه مطالب و تبلیغات در عرصه کامپیوتر می باشد و به علت استفاده از رسانه های گوناگون دیداری و شنیداری و برخورداری از پویایی و افکت های زیبا و جذاب گرافیکی و ویدوئی به آسانی با کاربران ارتباط برقرار می کند و قادر است تا محیطی کاملاً تعاملی را فراهم نماید تا در ضمن سرعت بالاتر در انتقال مطالب به جذب مخاطب برای ارائه بهتر مطالب خود دست یافت.