دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

افزایش واکنش‌ها به همکاری گوگل با آژانس امنیت ملی آمریکا

ما معتقدیم که شرکت گوگل از روابط نزدیک خود با دولت سوء استفاده می‌کند. گوگل بیشترین کاربر را در سطح جهان برای ورود به دنیای اینترنت دارد. لذا، نباید به‌دلیل روابط خاص با دولت متفاوت از سایر شرکت‌ها با آن برخورد شود.
سازمان نظارت بر حقوق کاربران در واکنش به جمع‌آوری اطلاعات افراد از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از طریق گوگل، خواستار تحقیقات کنگره در این رابطه شده است.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، با روشن‌تر شدن ارتباط تنگاتنگ گوگل و سازمان متبوعش یعنی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) "گرانت گراس" (Grant Gross) در مقاله‌ای با عنوان "گوگل به دلیل روابط سری با سازمان امنیت ملی (NSA) تحت حملات شدید قرار می‌گیرد" از روابط نزدیک غول دنیای اینترنت با کابینه رئیس‌جمهور "باراک اوباما" پرده برداشت و آن را نقض حریم خصوصی شهروندان دانست.

وی در ابتدای مقاله خود می‌نویسد: «سازمان نظارت بر حقوق کاربران که در سال‌های اخیر عمدتاً بر شیوه‌های حفظ حریم خصوصی شهروندان تمرکز نموده، خواستار تحقیقات کنگره در این رابطه شده است. این سازمان در نامه ارسالی روز دوشنبه از "دارل ایسا" (Darrell Issa)، رئیس جدید کمیته نظارت و اصلاحات دولت در کنگره آمریکا خواست تا روابط بین شرکت گوگل و برخی سازمان‌های دولتی را بررسی کند.»

این سازمان از ایسا درخواست کرد تا قرارداد برخی از سازمان‌های دولتی آمریکا در خصوص استفاده از فناوری و خدمات شرکت گوگل، روابط "سری" بین گوگل و سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) و استفاده این شرکت از فرودگاه سازمان ملی هوا و فضا آمریکا در کالیفرنیا را کنترل کند.

نویسنده به نقل از سازمان نظارت بر حقوق کاربران نوشت: «در واکنش به افشاگری‌های سال گذشته در خصوص جمع‌آوری اطلاعات افراد از طریق ارتباطات بی‌سیم در شرکت Google Street View، سازمان‌های فدرال اقدامات "خاصی" انجام ندادند.»

در این نامه همچنین آمده است: «ما اعضای سازمان معتقدیم که شرکت گوگل از روابط نزدیک خود با دولت سوء استفاده می‌کند. گوگل بیشترین کاربر را در سطح جهان برای ورود به دنیای اینترنت دارد. لذا، نباید به‌دلیل روابط خاص با دولت متفاوت از سایر شرکت‌ها با آن برخورد شود.»

سخنگوی شرکت گوگل، بی‌طرفی سازمان نظارت بر حقوق کاربران را زیر سوال برد. برخی روابط این سازمان را با شرکت رقیب گوگل یعنی مایکروسافت مطرح کردند و اینکه انتقادات وارده بر حفظ حریم خصوصی آنلاین استثنائاً‌ در مورد شرکت گوگل به میان می‌آید حال آنکه در دو سال گذشته بر هیچ شرکت دیگری از جمله مایکروسافت، فیس‌بوک و سایر شرکت‌های اینترنتی نظارتی صورت نگرفته است. گراس به نقل از سخنگوی گوگل افزود: «این جدید‌ترین شاهکار رسانه‌ای سازمانی است که روابط نزدیکی با رقبای ما دارد.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: «سازمان مزبور تصمیم گرفته است تا بر روش‌های حفظ حریم خصوصی افراد نظارت کند، زیرا خدمات شرکت گوگل برای بیشتر افراد دروازه‌ای برای ورود به دنیای اینترنت است. اگر گروه ما بتواند گوگل را وادار کند تا سیاست‌های حفظ حریم خصوصی را تغییر دهد، شرکت‌های دیگر نیز مطمئناً از این مسئله تبعیت خواهند کرد.»

جدید‌ترین اعتراضات سازمان نظارت بر حقوق کاربران در خصوص روابط گوگل و دولت اوباما در قالب گزارش ۳۲ صفحه‌ای ارائه شد. در این گزارش آمده است، سازمان ناسا تصمیم دارد به مقامات شرکت گوگل اجازه دهد تا از فرودگاه فدرال "موفت" (Moffett) در نزدیکی مقر اصلی گوگل استفاده کنند.

در این گزارش همچنین قراردادهای گوگل با وزارت دفاع و سایر ارگان‌های دولت نیز افشا شد که برخی از آن‌ها به سرعت قابل‌ردیابی بودند.

در گزارش فوق همچنین ماهیت روابط گوگل با سازمان امنیت ملی آمریکا را مشکوک دانسته و از شرکت گوگل خواستند تا در مورد ارسال اطلاعات کاربران برای این سازمان جاسوسی اذهان عمومی را روشن سازند.

در پاسخ به این سوال که آیا سایر شرکت‌ها از جمله شرکت‌های خدمات اینترنتی نیز باید در مورد ارسال اطلاعات کاربران خود به سازمان امنیت ملی شفاف‌سازی کند، نویسنده به نقل از سیمپسون اعلام می‌دارد که آری، آن‌ها نیز باید چنین کنند.

وی همچنین افزود: «می‌دانم که NSA یک سازمان مخوف فوق سری است، اما با توجه به وضعیت خاص گوگل که به اطلاعات شخصی افراد دسترسی دارد، فکر می‌کنم که درباره آنچه که دقیقاً بین این دو شرکت رد و بدل می‌شود، باید شفاف‌سازی بیشتری صورت گیرد.»


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد