دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

چگونه در حالت آنلاین ایمن بمانیم؟

با توجه خطرات همیشگی اینترنت، امنیت فضای سایبر اولویتی جدی و غیر قابل انکار برای همه ما کاربران رایانه و وب است. اگر چه هیچ طرح ضد نفوذ ۱۰۰ درصد کامل و خدشه ناپذیری وجود ندارد، اما راه هایی برای بهبود امنیت آنلاین تا حد بسیار زیاد و آمادگی برای مواجهه با بدترین شرایط وجود دارد. در این نوشته قصد داریم توصیه هایی به این منظور ارائه دهیم.

 

 

خبر بد: هیچ کس از خطر دور نیست.

0100-nobody_s-safe_0.jpg

در طول تابستانی که سال اول تحصیلات خود را در دبیرستان می گذارندم، در یک فروشگاه مواد غذایی به عنوان پیک کار می کردم و حقوقم را برای خرید یک لپ تاپ پس انداز می کردم. در نهایت در پایان تابستان پولم به حد کافی رسید و قادر به خرید یک دستگاه رایانه همراه شدم. امروزه لپ تاپ ها معمولا بسیار متداول شده و انواع مدل های آن در دسترس اقشار مختلف مردم قرار دارد، اما در آن زمان لپ تاپ بسیار نادر و کمتر متداول بود. من آن را دوست داشتم، و زندگی ام را پای آن کامپیوتر گذاشتم.

 

یک سال بعد یکبار آن را در لابراتوار کامپیوتر برای چاپ اسناد تنظیم کرده و تنها به مدت 30 ثانیه برای کاری به اتاق کناری رفتم. وقتی برگشتم ، لپ تاپ نبود. من در میان افرادی بودم که مورد اعتمادم بودند و تنها کمتر از یک دقیقه لپ تاپ را ترک کرده بودم، اما این مطلب مهمی نبود: لپ تاپ ناپدید شده بود. ابتدا فکر می کردم به نحوی بتوانم آن را دوباره برگردانم، اما چندان طولی نکشید که فهمیدم قرار نیست چنین اتفاقی بیافتد. اما، در نهایت، این لپ تاپ نبود که می خواستم دوباره بدستش بیاورم. زیرا به سرعت متوجه شدم تمام اطلاعات شخصی من ، همه اسرار من – حالا در دست کسی است که هیچ وقت او و نیات او را نخواهم دانست. حالا شخصی پیدا شده که به طور بالقوه کوچک ترین جزئیات زندگی خصوصی مرا می داند و من هرگز نمی دانم او کیست و چه نیات شومی در سر می پروراند. این تجربه به من دو چیز آموخت:

  1. مهم نیست که فکر می کنید در چه سطحی از امنیت هستید، اتفاق بد همیشه می تواند رخ دهد.
  2. تنها راه برای اطمینان از اطلاعات خصوصی این است که این اطلاعات همیشه محرمانه و کاملا در کنترل شما باشند، طوری که انگار آن را در حافظه خود به خاطر سپرده و هرگز آن را فاش نمی کنید.

 

اینترنت و واقعیت از این منظر تفاوت زیادی ندارند، هر دو تلخند. در دنیای واقعی، اگر نگوییم بی نهایت، خطرات پرشماری وجود دارد و این مسئله در دنیای مجازی و وب نیز به شکل دیگری موجود است. اما ما بیشتر عادت کرده ایم با مشکلات دنیای واقعی سر و کله زده و با آنها کنار بیاییم. جهان آنلاین هنوز بسیار جوان است و بنابراین ما هنوز در حال یادگیری برای محافظت از خودمان در هنگام زندگی در این جهانیم.

 

با این حال ، همانند هر مسئله دیگری، هیچ حفاظ قابل یقین و همیشگی وجود ندارد. وب کامل نیست. همانطور که ما انسان ها دارای نقص و خطاییم. در نهایت، هیچ سایتی غیر قابل هک کردن نیست. هر شخص یا گروه با دانش کافی و عزم راسخ می تواند تقریبا هر سایتی را پایین بیاورد. با این گفته قطعا باید بیشترین تلاش را برای محافظت از خود در فضای مجازی نموده و همیشه برای بدترین سناریو آماده باشیم.

 


ایجاد کلمه عبور قوی، انعطاف پذیر


0200medium_0400-strong-password_0.jpg


روش های مختتلفی برای حفظ کلمات عبور به طور قابل ملاحظه قوی از نظر امنیتی وجود دارد. اما هر استراتژی دارای نقطه ضعف و سطحی از مشکلات آزار دهنده است که باید آن را پذیرفت. در اینجا قصد داریم به روشی بپردازیم که احساس می کنیم در مجموع بهترین راه برای قدم نهاندن در این راه است. البته در این متد، گزینه های مختلفی وجود دارد، بنابراین شما می توانید تصمیم بگیرد کدام یک از این انتخاب ها مناسب ترین گزینه برای خواسته شما است.


رمزهاب عبور قوی و امنی بسازید که تاکنون حتی ذهن تان نیز بدان خطور نمی کرد!

00300custom_1292569566731_0400-key-guard.jpg

هنگامی که سخن از امنیت آنلاین فرد فرد ما به میان می آید، هر کدام مان اعتماد زیادی به برنامه های مدیریت رمزعبور های خود می کنیم. برنامه های رمزعبور، کلمات عبور مختلف شما در سایت های مختلف را در خود ذخیره می نمایند. بنابراین شما هرگز نیاز به به خاطر سپردن رمزعبور خود و بازیابی آن هنگامی که قصد ورود به حساب کاربری خود در آن سایت را دارید نخواهید داشت. در این روش شما می توانید یک رمزعبور اصلی که مربوط به ورود به برنامه مدیریت رمزعبور است را ایجاد کرده و به خاطر سپارید، و هرگز نگران به یاد آوردن هر یک از دیگر رمزهای عبور نباشید.

 

این روش بسیار راحت و سهل الوصول است، اما آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است مزایای امنیتی اضافه شده است. برنامه مدیریت رمزعبور خوب به شما در تولید رمزهای عبور دور از فهم و غیر قابل حدس زدن کمک می کند. آنها را به صورت رمزگذاری شده در بانک اطلاعاتی خود ذخیره می کند، و رمزگشایی آنها را به صورت محلی و درون خود در دستگاه رایانه شما، تنها هنگامی که به آن نیاز دارید انجام می دهد. و در انتها آنها را در وب سایت های مورد نیاز وارد می نماید. شما می توانید از برنامه مدیریت رمزعبور برای تولید رمزعبور جداگانه، منحصر به فرد و پیچیده برای هر سایتی که بازدید می کنید استفاده کنید.

 

برای هر حساب کاربری در هر سایت یک رمزعبور متفاوت و منحصر به فرد تخصیص دهید، در حالی که شما هیچ تصوری از آنچه هر یک از این رمزهای عبور چگونه هستند و چه عبارتی به عنوان رمزعبور انتخاب شده نخواهید داشت و همه کاری که باید انجام دهید انتخاب یک رمزعبور اصلی برای استفاده از برنامه مدیریت و به یاد داشتن این رمزعبور است.

00400custom_1292569354553_0400-lastpass.jpg

در حالی که امروزه تعدادی از برنامه های مدیریت رمزعبور خوب و قدرتمند در دسترس ماست، مانند KeePass و 1Password، اما برنامه مورد علاقه نگهبان LastPass است. LastPass به طرز فوق العاده ای پشتیبانی گسترده ای برای چندین سیستم عامل، مرورگرهای وب و تلفن های موبایل ارائه می دهد. این برنامه در ضمن کاملا رایگان، به طرز قابل ملاحظه ای امن و همراه با ویژگی های بسیاری برای کمک به محافظت از شما تا حد امکان، ارائه شده. از آنجا که شما به احتمال زیاد در این نقطه از زندگی آنلاین خود دارای تعدادی رمزعبور مختلف هستید، LastPass می تواند به شما کمک کند رمزهای عبور خود را بازرسی کرده و آنها را برای امن تر شدن بروز رسانی نمایید.

 

 

اما در مورد ایجاد رمزعبور اصلی امن!
در حالی که همه رمزهای عبوری که LastPass (یا هر برنامه مدیریتی دیگر) تولید خواهند کرد، از نظر امینت در سطح بالایی قرار دارند، شما می بایست یک رمزعبور قوی برای ورود به برنامه نیز در نظر بگیرید. در حالی که برنامه مدیریت رمزعبور خود می تواند یک رمزعبور اصلی نیز برای شما تولید کرده و دراختیارتان بگذارد، اغلب اوقات به خاطر سپردن آن خیلی سخت و تایپ کردن آن برای دفعات بعد بیش از حد ناخوشایند است. (به خصوص در تلفن همراه). در صورتی که برای شما کار اضافی برای امنیت فوق العاده مهم نیست، بهترین حالت این است که امن ترین رمزعبوری که می توانید به خاطر سپارید را ایجاد کنید. اگر می خواهید رمزعبوری بسازید که مطمئن باشید هرگز آن را فراموش نخواهید کرد، بنیاد موزیلا در این ویدئو یک راه ساده برای ایجاد یک رمزعبور قوی که قادر خواهید بود همیشه به یاد داشته باشید ارائه می دهد:

چگونه یک رمز عبور مطمئن بسازیم و از آن نگهداری کنیم

اگر هم حال و حوصله حرکت به سمت رمزعبور قوی و جذابی را که شرکت های امنیتی توصیه می کنند ندارید، روش ما چیزی شبیه به این است:


• یک عبارت که مطمئن هستید همیشه در ذهن می ماند را انتخاب کنید مانند یک ضرب المثل که درونش عدد به کار رفته باشد مثل: A bird in the hand is worth two in the bush (یک پرنده در دست بهتر از دو پرنده روی درخت است!) (نگهبان پیشنهاد می کند که از جملات و ضرب المثل های فارسی به صورت فینگلیش استفاده کنید تا امنیت تان دو چندان شود)
• عدد این عبارت را از حرف (در این مورد ، "دو") به معادل عددی آن تبدیل کنید: A bird in the hand is worth 2 in the bush
• عبارت را با استفاده از انتخاب حرف اول هر کلمه خلاصه کنید: Abithiw2itb
• برخی از کاراکترهای خاص که می توانید به یاد داشته باشید را به عبارت اضافه کنید: # Abithiw2itb!


0500-password-comic.jpg

در حالی که توصیه می کنیم رمزهای عبور پیچیده را با برنامه مدیریت رمزعبور خود ایجاد کنید، می توانید از این روش برای ایجاد رمزهای عبور مشابه برای سایت های متفارت خود استفاده کنید. شما می توانید رمزعبوری ایجاد کرده و برای سایت های دیگر یک پیشوند یا پسوند متفاوت به آن اضافه نمایید. بگذارید با مثال این بخش را توضیح دهیم، فرض کنیم شما می خواستید رمزعبوری برای ورود به حساب خود در سایت Lifehacker بسازید. کافیست عبارت :L1feh@cker یا :Lh یا هر آنچه شما قادر خواهید بود به آسانی به یاد بسپارید را به انتهای رمزعبور اضافه کنید. می شود: # Abithiw2itb:Lh

 

به این ترتیب شما می توانید رمزعبورهای پیچیده خود را به طور معمول تایپ کنید و فقط مخفف سایتی که قصد ورود به حساب کاربری اش را دارید را در ابتدا یا انتهای آن بیافزایید. این روش کمی آسان تر است، اما در ضمن برای کسی که قصد کشف کردن آن را داشته باشد کشف آن غیر ممکن نیست. در حالت ایده آل بهتر است به برنامه مدیریت رمزعبور خود اجازه دهید ایجاد رمزعبور ها را اداره کند، اما اگر رمزعبورها فقط برای استفاده شما نباشد پس روش فوق به عنوان یک جایگزین معقول می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

0600custom_1292571756724_screen_shot_2010-12-16_at_11.42.17_pm.png

اگر در هر مرحله ای شما در مورد امنیت رمزعبور خود اطمینان ندارید، سری به سایت  «رمز عبور من تا چه حد امن است؟» بزنید تا ببینید تقریبا چه مدت زمان برای کشف رمزعبور تان با استفاده از کامپیوتر رومیزی با قدرت متوسط لازم است. برای کشف رمزعبور مثال ما (# Abithiw2itb!) حدود هفت میلیارد سال زمان نیاز است! که به نظر می رسد این عدد یعنی امنیت خیلی بالا برای یک رمزعبور.

 

اگر شما از رمزعبور ایجاد شده با این روش رضایت داشتید، آن را به عنوان رمزعبور جدید خود برای ورود به برنامه مدیریت بر می گزینید. اگر این طور نباشد، باید تلاش دوباره کرده و رمزعبور دیگری انتخاب کنید که قوی باشد.

 


از دیگر اطلاعات حساس خود محافظت کنید!
رمزهای عبور تنها اطلاعات مهم شما نیستند که دوست ندارید در اینترنت بدست دیگر اشخاص بیافتند، و احتمالا برخی اطلاعات را دارید که به هیچ وجه دوست ندارید به دست افراد نااهل بیافتد. خوشبختانه برای این منظور راه های متعددی وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

 

 

از کارت اعتباری خود محافظت کنید


00700custom_1292572109645_0400-credit-cards.jpg

اگر به صورت آنلاین خرید انجام می دهید، شماره کارت اعتباری شما در هر وب سایت فروشگاهی که از آن خرید اینترنتی کردید حداقل یک بار وارد شده است. در حالی که این امر اجتناب ناپذیر است ، و همان مسائل و نکات امنیتی را طلب می کند که هنگام استفاده از کارت اعتباری خود در دنیای واقعی باید رعایت کنید. این واقعیت همچنان باقی است که شماره کارت شما می تواند مسدود شده یا برای خرید های غیر مجاز مورد استفاده قرار گیرد.

 

یکی از راه حل های ساده در زمینه رفع این مشکل این است که از شماره موقت کارت اعتباری استفاده گردد. در حالی که این سرویس را هر بانکی ارائه نمی دهد، اما اگر بانک شما چنین خدمتی ارائه می کند در صورت تمایل از آن استفاده کنید. اگر شما یک خرید آنلاین به خصوص از سایتی که بدان اعتماد ندارید انجام دهید، با این سرویس فقط یک شماره کارت اعتباری منحصر به فرد تولید و استفاده کرده اید که بعد از اولین استفاده منقضی خواهد شد. این سرویس در ضمن در مواردی که شما برای یک نسخه آزمایشی ثبت نام کرده و می خواهید از صدور صورت حساب خودکار توسط آن سایت جلوگیری کنید، بسیار مفید است.

 

 

فن آوری همراه خود را در امنیت کامل نگه دارید

0800-stolen-laptop_0.jpg

واقعا هیچ تضمینی وجود نداردکه ابزارهای تکنولوژیک مورد استفاده شما روزی به سرقت نرود. همان طور که قبلا ذکر شد ، چنین اتفاقی برای شخص من در کمتر از یک دقیقه رخ داد. خوشبختانه تعدادی ابزار و روش ها برای ایمن نگه داشتن لپ تاپ ها و تلفن های همراه از دستکاری ، و یا حداقل اجرای پاک سازی اطلاعات از راه دور در صورت به خطر افتادن حریم خصوصی و اطلاعات حساس وجود دارد.


یکی از ابزار های مورد علاقه Prey است، که یک ابزار رایگان است (برای استفاده در حداکثر سه دستگاه) که می تواند در ردگیری و (به طور بالقوه) در بازیابی لپ تاپ یا گوشی هوشمند آندروید به سرقت رفته شما کمک نماید. همچنین اگر به دنبال یک راه حل برای دستگاه iOS خود هستید، اپل هم اکنون سرویس find my iPhone را به صورت رایگان ارائه می دهد. اگر هم از آی فون 4 استفاده نمی کنید، هنوز هم فعال کردن سرویس رایگان Find My iPhone امکان پذیر است، اما نیاز به کمی کار اضافی است. پس از راه اندازی و اجرای سرویس، شما قادر خواهید بود تا از راه دور آی فون خود را مکان یابی نموده، به آن یک پیام ارسال و اطلاعات شخصی خود را از حافظه آن پاک کنید. برای شروع، می توانید در فروشگاه برنامه های کاربردی آیتونز برنامه Find My iPhone را دانلود کنید. با وجود نامش، برنامه با هر دستگاه دارای سیستم عامل iOS کار می کند اما وجود و پشتیبانی دستگاه از خدمات جی پی اس و 3G حتما به بهبود این سرویس کمک می کنند.

 

این بود راهنمای کاربردی حصول امنیت در فضای آنلاین. با وجود گزینه های بسیار پیش رو در این فضا، خیلی سخت است که طیف کامل روش ها را پوشش دهیم. اگر شما احساس می کنید چیزی را از قلم انداخته یا راهنمایی های خوبی سراغ دارید، لطفا آنها را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید. با تشکر برای خواندن مقاله، و آرزوی امنیت پایدار برای شما.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد