دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

دانلود آهنگ جدید 97

دانلود آهنگ جدید 97 آهنگ شاد 97 آهنگهای شاد سال 1397

بهینه سازی عکسها برای وب

بدون قربانی کردن کیفیت، حجم عکس را کاهش دهید.

بهینه سازی عکسها سرعت نمایش وب سایت شما را (اگر وب سایت دارید) بالا خواهد برد. و اگر می خواهید عکسی را با ایمیل بفرستید زمان کمتری برای ارسال و دریافت آن تلف می شود بدون اینکه کاهش چشمگیری در کیفیت آن بوجود آید قبل از اینکه این کار را انجام دهید مطالبی وجود دارد که دانستن آنها مفید واقع می شود.

پسوند و فورمت فایلهای تصویری

هر فایل تصویری به سه حرف ختم می شوند که معمول ترین آنها عبارتند از   BMP GIF و JPG و فرمت جدید PNG و اولین و بهترین فرمت فایلهای BMP. هستند که دارای حجم زیاد و کیفیت بالا هستند و می توان آنها را تا حد زیادی بهینه سازی کرد. فایل های PNG یکی از پسران بدی است که چندی است پا به عرصه اینترنت گذارده است. آنها فوق العاده قابل انعطاف هستند. آنها می توانند تا حد قابل قبولی بهینه سازی شوند در حالیکه کیفیت عالی دارند. این فرمت با وجود فرمت های JPG و GIF کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.فایل های با فرمت JPG معمولاً برای با کیفیت بالا و تصاویری که در آنها تعداد زیادی رنگ بکار رفته است، استفاده می شوند. و دقت عکس به طور ماهرانه ای بهینه نگه داشته می شود. این فرمت کیفیت تصاویر را تا حد قابل قبولی در حد مناسب نگه می دارد.

فایل های تصویری با فرمت GIF. همیشه فایل های فشرده هستند. این فایل ها می توانند با تعداد رنگهای 128 یا 256 بیت یا رنج کاملی از رنگها فشرده شوند. (توجه داشته باشید که این فایلها با هر تعداد رنگ می توانند فشرده شوند.) طبیعی است که هر چه تعداد رنگ بیشتری استفاده کنید حجم فایل بیشتر می شود. یک برتری کوچک این فایل نسبت به JPG این است که فایل های GIF می توانند دارای یک پشت زمینه نامرئی باشند ولی فایلهای JPG نمی توانند.

با این اطلاعات اکنون برای فشرده کردن فایل ها یک پیش زمینه داریم. در دنیای اینترنت، ما از اصطلاحات اینچ یا سانتی متر استفاده نمی کنیم بلکه از واحدی به نام پیکسل استفاده می کنیم. مطلب مهم دیگر این که وب سایت شما برای چه رزولوشنی طراحی شده است امروزه معمولاً از رزولوشن 1024در 768 استفاده می شود. بنابراین در طراحی یا تعیین رزولوشن تصویر جهت وب سایت خود باید به این رزولوشن توجه داشته باشید.

در مورد انتخاب یکی از فرمت های تصویری GIF یا JPG باید توجه داشته باشید که ترکیب و نوع تصویر بسیار تعیین کننده است که به مرور با تجربه بهترین روش را به دست خواهید آورد مثلاً برای کارهای گرافیکی که خودتان تولید کرده اید و از رنگهای کمی در آن استفاده شده است. استفاده از فرمت GIF فایل شما را با کیفیت قابل قبولی بسیار فشرده می کند. لوگوی سایت یادبگیر را در تصویر زیر می بینید در این تصویر از فرمت GIF استفاده شده است. این تصویر دارای حجم 2.9 کیلوبایت است در حالیکه فرمت JPG آن با کیفیت مناسب سایز آن در حدود 5 کیلوبایت است.

اما فرمت JPG برای عکسها یا تصاویری که در آنها رنگهای زیادی به کار رفته است با کیفیت مناسب می توان آن را فشرده کرد در زیر یک نمونه را مشاهده می کنید.

فایل اصلی در حدود 400 کیلو بایت حجم داشته و بعد از فشرده کردن عکس بالا بدست آمده است که 18.1 کیلو بایت حجم دارد. ولی کیفیت آن قابل قبول است.

اما بعد از این صحبتها این سوال پیش می آید که چگونه تصاویر خود را فشرده کنیم؟ خوب صدها راه وجود دارد اما بنده چند راه را به شما معرفی می کنم که می تواند مفید باشد.

ـــ Dream weaver : یکی از این راهها استفاده از نرم افزار Dream weaver است که با گذراندن مراحل لازم به راحتی می توانید فایل های تصویری خود را فشرده کنید.

ـــ ویندوز XP : اگر از ویندوز XP استفاده می کنید یک ابزار شسته رفته جهت فشرده کردن تصاویر در ویندوز کار گذاشته شده است. استفاده از آن ساده است کافیست به دایرکتوری که تصاویر شما در آن قرار دارند بروید و یک فایل عکس یا تصویر را انتخاب کنید روی عکس مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه resize image را انتخاب کنید. این عمل شما را به ویزاردی راهنمایی می کند که با انتخاب یک سری تنظیمات می توانید اندازه تصویر مورد نظر را انتخاب کنید.

Corel/Photoshop/Fire works: شما همیشه می توانید از نرم افزارهایی مانند Fire works یا Photoshop یا Corel برای فشرده کردن تصاویر استفاده کنید. همه آنها زمانیکه یک فایل را با فرمت فشرده ذخیره می کنید دارای تنظیماتی هستند که با انجام آن تنظیمات هر چه سایز را کمتر کنید مشاهده خواهید کرد که کیفیت هم پایین می آید بنابراین انتخاب یک نقطه بهینه بسیار مهم است که این عمل را با چند بار امتحان خواهید آموخت. در Photoshop یک گزینه به نام Save For Web وجود دارد که از منوی File به آن دسترسی خواهید داشت این ابزار بسیار قدرتمند و کارآمد است و به شما این امکان را می دهد که عکس واقعی را به نمونه یا نمونه های بهینه سازی شده با یک یا چند فرمت (JPG, GIF و ...) مقایسه کنید.

ACDsee: نسخه آزمایشی نرم افزار ACDsee را از آدرس www.acdsystems.com دانلود کنید. آن را نصب کنید و از آن استفاده نمائید استفاده از آن بسیار ساده است.

شما در نهایت می خواهید که عکسهای با حجم کم و کیفیت مناسب داشته باشید. بخاطر داشته باشید که کسب بهترین نتیجه در هر شرایط یک ابزار و یک روش احتیاج دارید پس برای سرعت بالاتر در اینترنت جادوگری خود را آغاز کنید.



منبع یاد بگیر دات کام
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد